هدف دشمن کاهش امید مردم است

کدخبر: ۲۸۳۵۵۸
اقتصادنیوز: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هدف دشمن خردکردن شخصیت مردم ایران زیر چرخ مسائل و مشکلات موجود و از بین بردن اعتماد و تقلیل امید و باور آنها بر یاس و ناامیدی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «الیاس حضرتی» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بی شک سخت ترین برنامه تحریم جهانی و با غلظت ترین برنامه محاصره اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی و در یک صد سال گذشته ایران بر سر مردم ایران آمده است.
وی افزود: دشمنان در تلاش هستند که فشار اصلی را بر گرده آحاد ملت به ویژه مردم ضعیف، مستضعف و آسیب پذیر وارد کنند تا به رابطه، اعتقاد و باور آنها به نظام لطمه بزنند.
وی هدف دشمن در وهله اول را حمله نظامی ندانست و یادآور شد: هدف خردکردن شخصیت مردم زیر چرخ مسائل و مشکلات موجود و از بین بردن اعتماد و تقلیل امید و باور آنها بر یاس و ناامیدی است؛ جنگ شروع شده و جنگ روانی علیه ملت ایران از زمین و هوا با استفاده از تمام تکنیک‌ها و تکنولوژی‌ها و ابزار و غیره آغاز شده و مردم از همه اطراف و اکناف و از زمین و هوا بمباران روانی می‌شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که دشمن درصدد است تا مردم را ناامید کند، اظهار داشت: دشمن می خواهد به اختلافات دامن بزند، طبل و شیپور اختلافات و تضادها و شکاف‌ها را همچنان بنوازد، فشار اقتصادی چه بر اثر تحریم و چه بر اثر ضعف مدیریت دامنگیر مردم کند؛ مردمی که از ابتدای انقلاب شب و روز پای این انقلاب ایستاده‌اند؛ مردم از ابتدای انقلاب هر چه داشتند و نداشتند تقدیم کردند و پای این معامله بزرگ ایستادند و امروز مورد تهاجم تیرهای زهر‌آگین دشمن در این جنگ روانی قرار گرفتند.
حضرتی همچنین گفت: در جنگ روانی وضعیت به گونه‌ای است که مسئولان درک نمی‌کنند یا دیر درک کرده و زمانی درک می‌کنند که کار از کار گذشته و مردم زیر چرخ‌ها له می‌شوند.
وی ادامه داد: دشمن از تمام توان خود استفاده می‌کند و با اخبار غلط و با بزرگ‌نمایی در چهره حزب‌اللهی، اصلاح طلب، اصولگرا و مدافع نظام و افراطی و تندرو غیره سمپاشی می‌کنند؛ در داخل هم ما توجهی به این جنگ بزرگ نداریم.
این نماینده مجلس ادامه داد: در این جنگ روانی صدا و سیما در خط مقدم باید قرار داشته باشد، رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها، جامعه‌شناسان باید مورد مشورت قرار گیرند؛ تلاش و توان مدیریتی صدا و سیما هیچ تناسبی با نیازهای این جنگ بزرگ روانی ندارد؛ روزنامه‌ها هم به خاطر گرانی کاغذ تعطیل می‌شوند، خبرگزاری‌ها هم با محدودیت‌های مختلف مواجه هستند،‌ ما هم به جای این که با سعه صدر با نشریات و اهالی فرهنگ و اهالی خبر برخورد کنیم روزنامه یا مجله‌ای را به خاطر یک اشتباه در اولین قدم، تعطیل می‌کنیم.
حضرتی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: ما در کجا قرار داریم؛ نمایندگان ملت در کجای این داستان قرار دارند، بودن یا نبودن ما چه اثری دارد، از خودمان پرسیده‌ایم اگر یک ماه مجلس را تعطیل کنند چه ضایعه‌ و خسارتی به این ملت وارد می‌شود، آیا وجود ما اثر مثبتی در این داستان دارد، جایگاه و نقش ما کجاست،این مردم دارند له می‌شوند و ما شاهد هستیم و شاید درک‌شان هم نمی‌کنیم.
وی افزود: هیچ درکی از ملت زیر چرخ‌های گرانی و تورم و بیکاری و هرج و مرج حاکم بر بازار و اقتصاد نداریم و هر یک از ما طبلی برداشته ایم و بر اختلافات و تعمیق اختلافات می کوبیم و سرگرم مسائل پوچ اندر پوچ هستیم بدون آنکه اثر بیرونی داشته باشیم.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: عزیزان ما در سپاه با چشم تیزبین خود باید تحرکات دشمن را رصد کنند، در حوزه سیاست خارجی نیز وزیر امور خارجه باید مقتدرانه با اختیارات کاملی که از رهبری و نظام گرفته به تمام صاحب‌نظران و کسانی که می‌توانند در حوزه سیاست عمومی و در میدان سیاست عمومی تاثیرگذار باشند،فراخوان دهد.
وی ادامه داد: همچنین نظام جمهوری اسلامی باید به همه وطن‌پرستان که در دنیا مؤثر هستند فراخوان دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید