تهیه بسته‌ای در وزارت اقتصاد برای رونق تولید

کدخبر: ۲۸۴۷۷۷
اقتصادنیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مطالعه و تهیه بسته‌ای با هدف تحقق رونق تولید در وزارت اقتصاد گفت که هدف ما این است این بسته‌ها کارساز و منسجم باشند و بتوانیم از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق ایران برگزار شد، با بیان اینکه منافع ما باید با کمک تجارت و تکنیک‌های آن تأمین شود، اظهار کرد: این موضوع نیازمند بازنگری است. دولت باید از فرصت‌های خود به‌درستی استفاده کند. به طور حتم این مسئله از سوی دولت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به مطالعه و تهیه بسته‌ای با هدف تحقق رونق تولید در وزارت اقتصاد اظهار کرد: بخش خصوصی نیز باید مطالعات خود را در این رابطه انجام دهد و قبل از تصویب بسته‌های مذکور پیشنهادها و موضوعات خود را با دستگاه‌ها در میان بگذارد و آنها را در این بسته‌ها بگنجاند.

دژپسند همچنین با بیان اینکه هدف ما این است که این بسته‌ها کارساز و منسجم باشند و بتوانیم از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم، ادامه داد: باید مجموعه‌ای از سیاست‌ها را تهیه کنیم که متضمن اقدامات اساسی بوده و تضامین اجرایی داشته باشند. دولت، مجلس و قوه قضائیه با مسائل و مشکلات بیگانه نیستند اما این بخش خصوصی است که هر آنچه ما می‌دانیم را از نزدیک حس و تجربه می‌کند. بخش خصوصی در این رابطه از متولیان یک قدم جلوتر است. بنابراین استفاده از تجربیات آنها می‌تواند در تهیه برنامه‌های منسجم و کارآمد به ما کمک کند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در برنامه‌ها باید افزایش نرخ بهره‌وری در ظرفیت تولید به عنوان اولویت اول مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای رونق تقاضا موضوع دیگری است که باید در این بسته مورد توجه باشد. باید به کمک برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بدانیم که چگونه تقاضا را تحریک کرده و بدین ترتیب از تولید کشور حمایت کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید