آمریکا اروپا را تهدید کرد

کدخبر: ۲۸۶۴۶۲
اقتصادنیوز : وزارت خزانه‌داری آمریکا به اروپایی‌ها هشدار داده که اینستکس و افراد مرتبط با آن را می‌تواند از دسترسی به سیستم مالی آمریکا منع کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریستم، در نامه‌ای که هفتم ماه مه نوشته و هم‌اکنون در اختیار خبرگزاری بلومبرگ قرار گرفته است، تهدید کرده که مکانیسم مالی ایران و اروپا موسوم به اینستکس و هر کس که به این مکانیسم مالی مرتبط باشد را از دسترسی به سیستم مالی آمریکا منع می‌کند.

بلومبرگ در حالی این خبر به نقل از مندلکر منتشر  کرده است که اخیرا سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ارتباط با آخرین تحولات اینستکس گفته است: همانطور که در جریان هستید چندی پیش مدیر اینستکس به ایران آمد، دوستان و همکاران ما که متصدی امر در این زمینه نیز هستند به اروپا سفر کردند و طبق برخی از شنیده‌ها قرار است که از برخی از مدیران اینستکس و شرکت‌ها به ایران بیایند.

وی ادامه داد: اینکه در نهایت چه بشود ما نمی‌توانیم قضاوتی در مورد آن داشته باشیم ولی آنچه که مهم است این است که فرصت تنگ است و فرصت چندانی باقی نمانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید