بولتون در امارات با ولیعهد ابوظبی گفت وگو کرد

کدخبر: ۲۸۶۴۸۳
اقتصادنیوز : «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه در امارات متحده عربی با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، همکاری مشترک دو جانبه و مقابله با تروریسم از محورهای مهم گفت وگوی بولتون و آل نهیان بوده است.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین در خصوص تحولات بین المللی و منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

جان بولتون روز سه شنبه در بدو ورود به امارات متحده عربی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: با متحدان اماراتی در خصوص مسائل مهم امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.

سفر بولتون، چهره افراطی دولت ترامپ به امارات متحده عربی را می توان در راستای سیاست های ضد ایرانی و ایران هراسی وی ارزیابی کرد.

همزمان، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، «جیسون گرینبلت» نماینده این کشور در خاورمیانه و «برایان هوک» مسؤول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه ایالات متحده در غرب آسیا هستند تا حمایت کشورهای عربی از معامله قرن را جلب کنند.

برخی ناظران مسائل منطقه، موج تبلیغات ضدایرانی اخیر را تلاشی از سوی آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی جهان عرب از مسأله اشغال فلسطین می‌دانند؛ بویژه آنکه مقام‌های آمریکایی و برخی مقام‌های عربستان سعودی، امارات و بحرین، بتازگی برای آماده‌سازی افکار عمومی ادعا کرده‌اند که عامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خاورمیانه، رژیم اشغالگر سرزمین‌های فلسطینی نیست، بلکه ایران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید