هر طرحی که حقوق مسلم ملت فلسطین را نادیده بگیرد، پذیرفتنی نیست

کدخبر: ۲۸۶۹۲۸
اقتصادنیوز: سران سازمان همکاری اسلامی امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای در مکه تاکید کردند: هرگونه طرحی که حقوق مسلم ملت فلسطین را نادیده بگیرد ، پذیرفتی نخواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  خبرگزاری رویترز نوشت: سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه بار دیگر بر حمایت کامل از ملت فلسطین در جهت رسیدن به حقوق مسلم خود از جمله حق تعیین سرنوشت، بازگشت آوارگان و تاسیس دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

سران سازمان همکاری اسلامی همچنین با هرگونه تصمیم غیرقانونی درجهت به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت و آن را تجاوز آشکار به حقوق تاریخی، قانونی و ملی فلسطینیان و امت اسلامی قلمداد کردند.

سران سازمان همکاری اسلامی در ادامه اقدام برخی از کشورها در انتقال سفارتخانه های خود به قدس اشغالی و نیز تاسیس دفاتر بازرگانی در این شهر را در تعارض با قوانین بین الملل و مختل کننده روند صلح در خاورمیانه و همچنین تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانسته و از این کشورها خواستند تا هرچه سریع تر از اقدامات غیرقانونی خود عقب نشینی کنند.

در این بیانیه از کشورهای عضو خواسته شد تا اقدامات مناسبی را در برخورد با کشورهای تخطی کننده از حقوق ملت فلسطین اتخاذ کنند.

در ادامه سران سازمان همکاری اسلامی خواستار پایان دادن به "اسلام هراسی" شدند و از سازمان ملل خواستند تا روز ۱۵ ماه مارس را به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی نامگذاری کند.

بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی همچنین حملات اخیر به کشتی های تجاری امارات در بندر الفجیره و نیز حمله به خط لوله عربستان را محکوم کرد.

در این بیانیه حمله به کشتی های اماراتی اقدامی خرابکارانه و مجرمانه خوانده شد که امنیت کشتیرانی بین المللی را در معرض تهدید قرار داد.

سران حاضر در نشست همچنین حمله به خط لوله عربستان را اقدامی تروریستی خواندند که منافع بین المللی و تامین نفت جهانی را با خطر جدی رو به رو کرد.

چهاردهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی روز گذشته (جمعه) بدون حضور شخصیت های همچون رییس جمهوری اسلامی ایران، رییس جمهوری ترکیه و امیر قطر در شهر مکه برگزار شد.

پیش از برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، دو نشست اضطراری شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب در روز پنج شنبه در شهر مکه آغاز به کار کرد.

به گفته ناظران برگزاری این سه اجلاس در روزهای پایانی ماه رمضان و در شهر مکه با هدف ایجاد اتحاد گسترده علیه ایران به بهانه واهی دست داشتن تهران در حمله به کشتی های اماراتی در بندر الفجیره و همچنین هدف قرار دادن خط لوله نفت عربستان صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید