آدرس سایت های مراجع و خیریه برای پرداخت فطریه

کدخبر: ۲۸۶۹۸۶
اقتصادنیوز: بسیاری از مراجع و سازمان‌های امداد رسان طی سال‌های اخیر اقدام به راه اندازی سامانه دریافت مبلغ فطریه بصورت آنلاین کرده اند که در ادامه به معرفی برخی از این سایت ها می پردازیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، روزه داران معمولا در روزهای منتهی به عید فطر و یا شب پیش از آن اقدام به جمع آوری اطلاعاتی پیرامون مبلغ فطریه و یا نحوه پرداخت آن می کنند که در این بین سایت هایی وجود دارد که این مبلغ را بصورت آنلاین و اینترنتی دریافت می کند و در همین راستا امروز خبرگزاری میزان قصد دارد تا اطلاعاتی را پیرامون این موضوع در اختیار شما قرار دهد.

عید فطر چه روزی است؟

عید فطر یکى از اعیاد بزرگ اسلامى محسوب می‌شود که احادیث و روایات بی‌شمارى پیرامون آن نقل شده است.

مسلمانان روزه‌‌دار که ماه رمضان را به روزه گذرانده و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده‌‌اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‌‌طلبند.

روز اول ماه شوال را بدین سبب عید فطر می‌نامند، که در این روز، امر امساک و صوم از خوردن و آشامیدن برداشته شد و رخصت داده شد که مؤمنان در روز افطار کنند و روزه خود را بشکنند.

از این رو؛ فطر و فطور به معناى خوردن و آشامیدن است و گفته شده است که به معناى آغاز خوردن و آشامیدن نیز هست. به همین دلیل است که پس از اتمام روز و هنگام مغرب شرعى در روزهاى ماه رمضان، انسان افطار مى‌کند.

فطریه چیست؟

فطریه بخش معینی از مال افراد محسوب می‌شود که در پایان ماه مبارک رمضان و شب عید فطر کنار گذاشته شده تا با هدف فقرزدایی و رفع نیاز مستمندان به کار گرفته شود.

چنانچه فطریه به طور نظام‌مند پرداخت و مدیریت صحیح در توزیع و مصرف آن حاکم باشد، نقش مؤثر و سازنده‌ای در زدودن فقر از جامعه و تعدیل ثروت دارد.

البته، لازم است فطریه شب عید فطر کنارگذاشته شده و روز عید قبل از نماز پرداخت شود.

فطریه به نیازمندان و کسانی که محتاج هستند پرداخت می‌شود، فطریه سادات به سادات و غیرسادات می‌رسد، اما فطریه غیر سادات، به سادات نمی‌رسد.

سایت‌های اینترنتی جمع آوری فطریه

بسیاری از مراجع و سازمان‌های امداد رسان طی سال‌های اخیر اقدام به راه اندازی سامانه دریافت مبلغ فطریه بصورت آنلاین کرده اند، اما مطلبی که باید افراد روزه دار مدنظر قرار دهند این است که؛ در این روز‌ها شاهد حجم عظیم تبلیغات جمع آوری فطریه، کفاره روزه و ... از سوی انجمن‌ها و موسسات خیرخواهانه و... هستیم که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود نمایی می‌کنند از این رو روزه داران باید، در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری نیفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید