شهردار مسلمان لندن: ترامپ مثل یک فاشیست قرن بیستم است

کدخبر: ۲۸۷۰۳۲
اقتصادنیوز: شهردار لندن پیش از سفر رئیس جمهوری آمریکا به این شهر که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، وی را به یک فاشیست قرن بیستم شبیه دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، صادق خان، شهردار لندن در مطلبی برای روزنامه آبزرور گسترانیدن فرش قرمز برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در سفر قریب‌الوقوع سه روزه‌اش به لندن مورد انتقاد قرار داد؛ سفری که انتظار می‌رود روز سه شنبه با اعتراضات گسترده‌ای در پایتخت انگلیس همراه باشد.

شهردار لندن گفت: ترامپ بزرگترین نمونه یک تهدید رو به رشد جهانی است. جنبش‌های راست افراطی در سراسر جهان رو به افزایش هستند و حقوق، آزادی و ارزش‌هایی را که به سختی به دست آورده‌ایم و جوامع، دموکراسی و آزادی ما را برای بیش از ۷۰ سال تعیین کرده‌اند، تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: ویکتور اوربان در مجارستان، ماتئو سالوینی در ایتالیا، مارین لوپن، در فرانسه و نایجل فاراژ در انگلیس برای دستیابی به حمایت از همان رفتارهای فاشیستی قرن بیستم اما با روش‌های گمراه کننده جدید برای ارائه پیام‌های خود استفاده می‌کنند. آنها در مکان‌هایی به نفوذ، قدرت و جایگاه دست پیدا می‌کنند که تا همین چند سال قبل غیر قابل تصور بود.

شهردار لندن همچنین گفت: ترامپ مردی است که تلاش می‌کند تا از ترس ساکنان لندن در پی حمله تروریستی در این شهر سوءاستفاده کند، توئیت‌های یک گروه راست افراطی انگلیسی را بزرگ جلوه داده، گزارش‌های علمی مستدل درباره خطرات تغییرات جوی را اخبار جعلی نامیده و حالا بی‌شرمانه تلاش می‌کند تا در رقابت رهبری حزب محافظه کار با حمایت از بوریس جانسون مداخله کند، چون بر این باور است که او می‌تواند در دفتر نخست وزیر انگلیس و برای دستور کار تفرقه اندازانه‌اش یک متحد به دست بیاورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید