آمریکا خواهان قطع همکاری هواوی با ایران شد

کدخبر: ۲۸۷۱۲۳
​اقتصاد نیوز: رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا از شرکت چینی هواوی درخواست کرد همکاری خود را با ایران قطع کند تا تحریم‌های آمریکا علیه این غول تکنولوژی برداشته شود.
آمریکا خواهان قطع همکاری هواوی با ایران شد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، مارک شورت (Marc Short)، رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که اخیرا با رسانه‌های خبری داشت عنوان کرد اگر شرکت چینی هواوی می‌خواهد در مذاکرات تجاری جاری میان آمریکا و چین حضور پررنگ داشته باشد، می‌بایست همکاری خود را با ایران قطع کند. مارک شورت افزود با چنین اقدامی از سوی Huawei احتمال دارد در مذاکره تجاری بعدی آمریکا با چین مشکلات این شرکت نیز مورد بررسی قرار بگیرد. گفتنی است اخیرا آمریکا در اقدامی هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد و گوگل نیز دسترسی این شرکت چینی را به سیستم عامل اندروید و سایر سرویس‌های این شرکت آمریکایی محدود کرد.

مارک شورت در ادامه مصاحبه خود افزود هواوی تا حدودی جزو شرکت‌هایی محسوب می‌شود که به حزب کمونیست چین تعلق دارد و در حقیقت نوع فعالیتی که هواوی انجام می‌دهد و تحریم‌هایی که علیه این کشور در نظر گرفته شده است به همکاری این شرکت چینی در حوزه فناوری با حکومت ایران مرتبط است. وی تاکید کرد به همین دلیل چنین تحریم‌هایی بر علیه این شرکت اعمال شده و هواوی می‌بایست برای ادامه تجارت با آمریکا به همکاری خود با ایران پایان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید