هواوی مقابل آمریکا کم آورد ؟ !

کدخبر: ۲۸۷۷۱۴
اقتصاد نیوز:با اینکه شرکت هواوی هم اکنون دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های تلفن همراه در جهان است، اما فشار آمریکا بر این شرکت می‌تواند این پیشتازی را با چالش روبه‌رو کند. از همین رو به دنبال اتفاقات هفته گذشته این شرکت برای توافق و مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرده است.
 هواوی مقابل آمریکا کم آورد ؟ !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، اظهارات جدید مدیران شرکت هواوی حاکی از آمادگی این شرکت برای مذاکره با آمریکا است. در آخرین اقدام در جنگ میان آمریکا و شرکت هواوی گزارش شده گوگل در برخی از زمینه‌های مهم همکاری با هواوی در اندروید را متوقف خواهد کرد.

همکاری‌های گوگل و هواوی در برخی زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری محدود می‌شود. در صورتی که این اقدام عملی شود و هواوی نتواند از اندروید در گوشی‌های جدید خود استفاده کند، بازار این سازنده گوشی در جهان با ضربه شدیدی روبه‌رو خواهد شد.

این در حالی است که هواوی در زمینه ساخت تلفن همراه با سرعت زیادی در حال جلو افتادن از رقبا است و محصول پرچمدار این شرکت با نام پی ۳۰ پرو در بسیاری از بررسی‌ها هم اکنون بهترین گوشی جهان در برخی زمینه‌ها مانند قابلیت عکاسی محسوب می‌شود.

امضای توافق نامه عدم جاسوسی میان هواوی و آمریکا می تواند این غول دنیای تکنولوژی را از دردسرهای بعدی رها سازد. 

اما اگر این اتفاق رخ ندهد، هواوی ظاهرا فقط می‌تواند از پروژه های متن باز اندروید استفاده کند. البته گویا حدود یک سالی است که هواوی احتمال این خطر را پیش‌بینی کرده بود و به همین دلیل سیستم عامل خاص  خود را توسعه داده است.

اگر این سیستم عامل جدید بتواند خوب عمل کند و دیگر تولید‌کنندگان چینی هم از آن استفاده کنند، جنگ تجاری چین و آمریکا برعکس می‌شود و اندروید با یک رقیب جدی روبه‌رو خواهد شد؛ چرا که گوشی‌های چینی تحت برندهای مختلف مانند هواوی و شیائومی بخش زیادی از بازار تلفن همراه در جهان را در اختیار دارند.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید