نامزد ریاست جمهوری آمریکا:

ترامپ تا دیر نشده به برجام بازگردد

کدخبر: ۲۹۰۱۸۵
اقتصادنیوز: نامزد انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست های «دونالد ترامپ» درباره ایران، گفت: دولت ترامپ باید سیاست های خود را تغییر داده و تا دیر نشده به توافق هسته ای(برجام) بازگردد.

به گزارش اقتصادنیوز«‌تولسی گابارد» شامگاه پنج شنبه در صفحه اینستاگرام خود خطاب به ترامپ افزود: راهبرد شما درباره ایران کوتاه مدت و مبتنی بر بی اطلاعی است.

وی ادامه داد: اکنون زمان تغییر است، پیش از آنکه خیلی دیر شود به توافق هسته‌ای ایران بازگرد. تکبر و محاسبات سیاسی خود را برای خیر کشور کنار بگذار.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از ترامپ خواسته که «کار درست را انجام بدهد.»

گابارد که یکی از نامزدهای دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی پیش روی آمریکا است، به مدت ۱۶ سال در ارتش آمریکا خدمت کرده و در جنگ عراق نیز حضور داشته است.

وی همواره از سیاست‌های جنگ طلبانه بیزاری جسته و آن را برای مردم ویرانگر می داند.

علاوه بر گابارد، دیگر نامزدهای انتخاباتی دموکرات‌ها هم نسبت به سیاست‌های تنش زای دولت ترامپ علیه ایران انتقاد جدی دارند و تاکید همه بر این است که هرچه زودتر به توافق هسته‌ای بازگردد و به تعهدات خود پایبند باشد.

ترامپ از اردیبهشت ۹۷ به طور یکجانبه و خلاف مقررات بین المللی از برجام که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد است، خارج شد و تحریم‌های ظالمانه و شدیدی را علیه مردم ایران وضع کرد.

او که با هدف واهی تغییر رژیم، دست به این کار زد، به زودی متوجه شد که هدف در نظر گرفته شده دست نیافتنی است و ۱۲ شرطی که «مایک پمپئو» برای تسلیم ایران هم مطرح کرده بود، توهمی بیش نبوده است. از این رو تلاش کرد بر یک هدف متمرکز شود که پیش از آن در برجام مورد مذاکره قرار گرفته بود و آن دست نیافتن ایران به سلاح اتمی بود.

اما رفتارهای تنش آفرین ترامپ و سیاست‌های نادرست تیم وی که عمدتاً همان «تیم ب» هستند، منطقه را به سمت یک تنش فزاینده برده که آخرین مورد آن، تجاوز یک پهپاد پیشرفته آمریکا به حریم هوایی جمهوری اسلامی و واکنش دفاعی ایران در برابر آن بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید