تغییر و تحولات گسترده در مدیریت پروژه ضدایرانی، دیس اینفو

کدخبر: ۲۹۰۴۵۵
اقتصادنیوز:وزیر خارجه آمریکا که با افشای ماهیت پروژه ایران دیس اینفو مجبور شد بودجه آن را قطع کند، اینک خود عهده دار این پروژه شده است و با طرح ادعاهایی درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت به آنچه که او ارائه اطلاعات درست نامید، ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرناپروژه «ایران‌دیس‌اینفو» (IranDisInfo) بخشی از فعالیت‌های دفتری به نام «دفتر فعالیت جهانی» در وزارت امور خارجه آمریکاست و هدف آن مقابله با ایران در فضای مجازی اعلام شده است.

مایک پمپئو بیانیه مطبوعاتی عصر شنبه خود را با این ادعا آغاز کرد که مقامات ایران می‌دانند حقیقت بسیار خطرناک و مهم است که داده‌ها تصحیح شود.

وی با تکذیب خبر برخی خبرگزاری‌ها همچون رویترز، افزود: نخست آنکه رئیس جمهوری ترامپ از طریق عمان هیچ پیامی را برای گفت وگو با ایران ارسال نکرد. ما موضع خود را به طور کامل روشن کرده‌ایم و مایلیم در وقت درست، تعامل داشته باشیم.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به اینکه دولت ترامپ به طور یکجانبه و غیرقانونی از توافق برجام خارج و تحریم‌های ظالمانه را علیه ملت ایران وضع کرده است، ادامه داد: ایران دیپلماسی اخیر و تاریخی آبه شینزو نخست وزیر ژاپن را رد، به نفتکش ژاپنی در خلیج عمان حمله و یک هواپیمای آمریکایی را در حریم هوایی بین المللی سرنگون کرد.

پمپئو اگرچه به دلیل لشکرکشی آمریکا در منطقه و دمیدن در شیپور جنگ از سوی خو و دیگر نزدیکان ترامپ اشاره نکرد اما مدعی شد هرگاه ایران از خشونت دست بردارد و دیپلماسی ما را با دیپلماسی پاسخ دهد، می‌داند که چگونه به ما دسترسی دارد. تا آن زمان، انزوای دیپلماتیک و کارزار فشار حداکثری علیه رژیم، شدت خواهد یافت.

این جملات که ظاهراً به یک خط فکری در کاخ سفید و دستگاه دیپلماسی آمریکا تبدیل شده است، پیش از این هم از سوی پمپئو و برایان هوک تکرار شده بود که پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در برداشت.

سید عباس موسوی اظهار کرد: ملت ایران دیپلماسی را با دیپلماسی، احترام را با احترام و جنگ را با دفاع جانانه پاسخ می‌دهد.

وی افزود: آیا سال‌ها جنگ و تروریسم اقتصادی تحمیلی به ملت ایران و نقض عهدها و قطعنامه‌ها را «دیپلماسی» می‌خوانید!؟»

وزیر خارجه آمریکا بدون در نظر گرفتن قطعات پهپاد سرنگون شده که در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران جمع آوری شده است و همچنین مختصات دقیق ارائه شده از سوی ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، به نقشه دست نویس منتشر شده در توئیتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و آن را سندی بر فقدان واقعیت دانست که از نظر او اعتبار ندارد.

پمپئو با اشاره به ادعای چندی پیش مبنی بر حمله موشکی به یکی از پهپادهای آمریکا که ناموفق بوده است، گفت: این حمله دومین بار است که ایران در هفته‌های اخیر یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را هدف قرار داده است.

وی همچنین با تاکید براینکه آمریکا تصمیمی برای خروج نیروهای خود از پایگاه هوایی "بلد" عراق ندارد، گفت: تحت رهبری رئیس جمهوری ترامپ، آمریکا برای حمایت از متحدان و شرکای منطقه‌ای خود بیش از گذشته متعهد است.

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که این کشور برای صلح و ثبات خاورمیانه ایستاده است، حمله به پهپادی که بدون در نظر گرفتن هشدارها، به حریم جمهوری اسلامی ایران وارد شده بود را بی پروایانه توصیف کرد.

وی مدعی شد جلوگیری از تهدید آمریکا و منافع آن را از سوی آنچه که او بزرگترین حامی تروریسم در جهان نامید، علت تصمیم‌های دولت ترامپ بوده است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: مقامات ایران می‌دانند که این حقیقت است که چرا آنها به خشونت و کمبود اطلاع رسانی بازگشته‌اند و ما به تصحیح اطلاعات ادامه می‌دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید