روسیه: پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران سرنگون شد

کدخبر: ۲۹۰۹۵۸
اقتصادنیوز؛ نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه که برای دیدار با همتایان خود از آمریکا و اسرائیل به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، اعلام کرد: پهپاد سرنگون شده آمریکایی در حریم هوایی ایران قرار داشت.
روسیه: پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران سرنگون شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ نیکلای پاتروشف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان اسراییلی و آمریکایی خود در اورشلیم (بیت المقدس) گفت: براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این پهپاد در حریم هوایی ایران قرار داشت.

وی ادامه داد: هیچ گونه مدارک دیگری در مورد این حادثه دریافت نکردیم.

دبیر شورای امنیت روسیه این را نیز گفت که هنوز با شرکای ایرانی درخصوص این موضوع گفت وگو نکرده است.

نشست سه جانبه نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا و میر بن شابات رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی امروز در بیت المقدس برگزار شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پنج شنبه ۳۰ خرداد از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد.

آمریکایی ها پس از این رسوایی مدعی شدند که این پهپاد در آب های سرزمینی در حالی حرکت بوده است اما چند روز بعد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از رجزخوانی های فراوان در نهایت به خاطر سرنگون کردن این پهپاد از ایران تشکر کرد و در عین حال واشنگتن روز گذشته تحریم هایی را علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چند تن از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.

این اقدام بشدت مورد انتقاد مقامات مختلف روسیه قرار گرفته است و واکنش بی درنگ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه درباره تحریم های جدید آمریکا گفت: کاری که این روزها آمریکا انجام می دهد به معنای عدم موفقیت حتمی این کشور و شکست قطعی آنها است.

رئیس جمهوری ادامه داد: در هیات حاکمه آمریکا در کاخ سفید یک سرخوردگی عجیب و یک سردرگمی بزرگ بوجود آمده است. سرخورده شدند چرا که هر جایی هر کار و اقدامی می‌کنند به نتیجه نمی رسند، آنها توقع داشتند که کشور را ظرف چند ماه به هم بریزند اما می‌بینند که مردم روز به روز محکم‌تر و مقاوم‌تر و خلاقانه تر حرکت می‌کنند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز امروز در واکنش به تحریم‌های روز گذشته آمریکا گفت: «تحریم بی حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستاصل آمریکا. دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید