بازیکنانی که مد نظر پرسپولیس و استقلال هستند

کدخبر: ۲۹۱۷۸۴
​اقتصاد نیوز:هر دو تیم یک دروازه‌بان و یک مهاجم هدف می‌خرند. در لیست خرید استقلال مدافع کناری هم حضور دارد، ولی در صورت تمدید محمد نادری پرسپولیس به خط دفاعش دست نمی‌زند.
بازیکنانی که مد نظر پرسپولیس و استقلال هستند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، سرمربی استقلال و پرسپولیس مشخص شد تا فعالیت این دو تیم هم رسما در نقل‌وانتقالات شروع شود. استقلال بلافاصله بعد از معرفی استراماچونی با علی دشتی، میلاد باقری، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی و محمد بلبلی قرارداد بست. تنها خرید این فصل پرسپولیس هم بازگشت جنجالی فرشاد احمدزاده است و احتمالا تا ورود کالدرون به ایران، پرسپولیس بازیکنی دیگری نخرد.

کالدرون در چه پست‌هایی نیاز به خرید بازیکن دارد؟

تمرینات پرسپولیس در حال حاضر بدون حضور بیرانوند و رادوشوویچ برگزار می‌شود. خرید دروازه‌بان پرسپولیس وابسته به ادامه یا قطع همکاری بیرانوند است. در صورتی که بیرانوند موفق شود رضایت مدیران پرسپولیس را برای حضور در لیگ‌های خارجی جلب کند، این تیم باید برای جانشین او سراغ دروازه‌بان بگردد. با تمدید شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، شایان مصلح و ادامه همکاری جلال حسینی، حسین ماهینی و مهدی شیری تنها دغدغه این تیم برای تکمیل خط دفاع، تمدید محمد نادری است. در این صورت کالدرون می‌تواند با حفظ خط دفاعی که فصل قبل امتحانش را به خوبی پس داده بود، خریدهایش را صرف خطوط دیگر کند. در صورت جدایی نادری ولی، پرسپولیس باید از بازار نقل‌وانتقالات یک دفاع چپ رونده هم بخرد.

در خط هافبک نیز احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا در پست شماره شش قرار می‌گیرند و در پست‌های جلوتر هم مهدی ترابی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، مهدی شریفی، بشار رسن و سیامک نعمتی به کمک خط حمله می‌روند. البته زمزمه جدایی رسن و شریفی شنیده می‌شود که در این صورت شانس بازگشت وحید امیری به این تیم بیشتر از قبل می‌شود. رفتن یا ماندن علیپور هم تاثیری در خرید مهاجم پرسپولیس ندارد و فقط کیفیت خرید را مشخص می‌کند که مهاجم جدید پرسپولیس قرار است جانشین علیپور شود یا باید زوج او را تشکیل دهد. در نتیجه کالدرون باید همراه خود یک مهاجم درجه یک هم برای پرسپولیس بیاورد. البته در این روزها شایعه بازگشت مهدی طارمی و وحید امیری هم به گوش می‌رسد که با توجه به نیاز پرسپولیس برای خرید مهاجم، بعید نیست این شایعه رنگ واقعیت بگیرد. 

استراماچونی کدام بازیکن‌ها را می‌خرد؟

با جدایی مهدی رحمتی، استقلال دنبال رقیب حسین حسینی می‌گردد. بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال مدعی شده دروازه‌بان دوم استقلال احتمالا از خارج می‌آید. استقلال برخلاف پرسپولیس تغییرات زیادی در خط دفاع دارد. روز قبل خلیل‌زاده عضو هیئت مدیره استقلال هم گفت که احتمالا ادامه همکاری پژمان منتظری با استقلال منتفی است و آبی‌ها برای فصل جدید روی سیاوش یزدانی حساب باز کردند. البته در صورت جدایی چشمی، شاید استقلال یک دفاع میانی که توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را داشته باشد هم بخرد. دو دفاع راست فصل قبل استقلال هم در این فصل حضور ندارند؛ خسرو حیدری از فوتبال خداحافظی کرد و فرشاد محمدی‌مهر هم به پدیده رفت. اتفاقی که باعث شده آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات دنبال بازیکنی باشند که به وریا غفوری هم کمک کند. دو دفاع چپ استقلال هم از این تیم رفتند؛ میثم تیموری به تراکتور رفت و قرارداد شش ماهه امید نورافکن هم به اتمام رسید. در نتیجه احتمالا یکی از خریدهای استقلال به این پست اختصاص می‌یابد. 

هنوز قطع یا ادامه همکاری علی کریمی با استقلال قطعی نشده و مدیران این تیم هم مسعود ریگی را برای پست هافبک دفاعی خریدند.     محمد بلبلی و علی دشتی دو خرید تهاجمی استقلال بودند و احتمالا روی این دو بازیکن برای جایگزینی ایسما حساب باز کردند، ولی همچنان دغدغه آبی‌ها حفظ یا خرید بازیکنی در سطح پاتوسی است. با جدایی منشا و صیادمنش، بعید نیست استقلال یک مهاجم هدف دیگر هم بخرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید