کره شمالی سیاست‌هایی تحریمی آمریکا را سخیف خواند

کدخبر: ۲۹۲۵۲۳
اقتصادنیوز: هیات کره شمالی که در سازمان ملل متحد به سر می برد، پنجشنبه شب با انتقاد از سیاست های تحریمی آمریکا در قبال کشورها اعلام کرد: اینکه واشنگتن تحریم ها را راه حل جادویی تمامی مشکلات (با کشورها) می داند، امری بسیار سخیف است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: این اقدام همزمان با آن صورت می‌گیرد که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در دیدار چند روز گذشته اش با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی، خواستار برگزاری مذاکرات دوجانبه شده بود.

هیات کره شمالی در بیانیه مطبوعاتی با انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن همزمان با درخواست برگزاری دور جدید مذاکرات، در نامه ای به اعضای سازمان ملل متحد از آنها خواسته است که کارگران کره شمالی را به کشورشان بازگردانند.

هیات کره شمالی تصریح کرد: این نامه در ۲۹ ژوئن (هشتم تیرماه) یعنی درست همان روزی ارسال شد که ترامپ برای دیدار با کیم در منطقه خلع سلاح میان دو کره ابراز علاقه کرد.

در ادامه این بیانیه مطبوعاتی آمده است: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد این نامه را به درخواست وزارت امورخارجه این کشور تنظیم کرده است.

هیات کره شمالی ادامه داد: آمریکا حتی در دورانی که برای مذاکره با کره شمالی تلاش می کند، مصمم است که علیه پیونگ یانگ، اقدامات خصمانه انجام دهد.

این بیانیه می افزاید: پیونگ یانگ تشنه لغو تحریم های آمریکا نیست و اینکه واشنگتن تنها راه حل سحرآمیز تمامی مشکلات (با کشورها) را استفاده از تحریم می داند، بسیار سخیف است.

براساس قوانین آمریکا، هرگونه انعقاد قرارداد جدید کشورها و شرکت ها با کارگران کره شمالی مشمول تحریم های این کشور می شود.

براساس این قانون، کشورهایی که دارای کارگرانی از "کشورهای کمونیستی" هستند، باید تا پایان سال جاری میلادی، آنان را به کشورهایشان بازگردانند.

این تحولات چند روز پس از آن روی می دهد که ترامپ یکشنبه گذشته (۹ تیرماه) به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا با قدم گذاشتن بر خاک کره شمالی دیدار چنددقیقه‌ای با رهبر پیونگ‌یانگ داشت.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید