نشست وزیر امور خارجه روسیه با سفیران اروپایی درباره برجام

کدخبر: ۲۹۴۲۲۶
اقتصادنیوز : وزیر امور خارجه روسیه با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسکو و مدیریت دفتر نمایندگی این اتحادیه در روسیه دیدار و درخصوص برجام و برخی موضوعات مهم از نظر روسیه به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار اوضاع جاری و دورنمای توسعه روابط روسیه و اتحادیه اروپا که در حال بهتر شدن نیست هم بررسی شد.

لاوروف در این دیدار تصریح کرد که طرف روسی عزم خود را برای احیای گفت وگوها و روابط و همکاری‌های کامل با اتحادیه اروپا بر اساس اصول متقابل و یکسان، بارها نشان داده است.

وی در این رابطه بر غیرسازنده بودن تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا که مانع گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دو طرف می‌شود و نیز گام‌های دیگر که قوانین بین المللی را نادیده می‌گیرد و خطوط حائل و جداکننده در اروپا بوجود می‌آورد، تاکید کرد.

در این دیدار مسائل مهم بین المللی با محوریت چشم انداز بهبودی اوضاع پیرامون برجام و نیز مناقشه داخلی در اوکراین مطرح و بررسی شد.

وزیر خارجه روسیه از اتحادیه اروپا خواستار کمک برای اجرای کامل و بدون قید و شرط تعهدات اوکراین در چارچوب توافقنامه مینسک و نیز در عرصه رعایت حقوق اقلیت‌های قومی در این کشور شد.

لاوروف همچنین با سفرای اروپایی در خصوص اوضاع لیبی و پایان دادن به مناقشه در این کشور گفت و گو و تبادل نظر کرد.

پیشتر وزیر امور خارجه روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گوشزد کرده بود که باید مسئولیت خود را در حفظ برنامه جامع اقدام مشترک بپذیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید