یک فرمانده ارشد سپاه: اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند، منطقه بر سر آنها فرود خواهد آمد

کدخبر: ۲۹۶۸۳۲
اقتصادنیوز: معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه «آمریکایی‌ها امروز اساسا به فکر این هم نیستند که بخواهند روزی حمله‌ای علیه ما انجام دهند اما ممکن است روزی مرتکب خطایی شوند»گفت: اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند، منطقه بر سر آنها فرود خواهد آمد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در نشست تبیین گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، با بیان اینکه «مخاطب اصلی بیانیه گام دوم جوانان هستند»، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌خواهند به جوانان بفرمایند که نسل‌های گذشته در ۴۰ سال قبل مسیر پر فراز و نشیبی را طی و حماسه‌های مختلفی را خلق کردند و گام هایی را برداشتند؛ ایشان با بیانیه گام دوم ترسیمی از وضعیت انقلاب در گذشته و حال دارند و نقشه راهی برای جوانان ترسیم می‌کنند که چگونه راه باقی مانده انقلاب برای تحقق اهداف آن طی شود.

وی با تاکید بر اینکه «تنها یک راه پیش روی خود داریم و آن تحقق آرمان انقلاب اسلامی است»، گفت: در اینکه در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب پیروز خواهیم شد، تردیدی نداریم؛ چراکه به وعده نصرت الهی ایمان داریم و ملت ما تحقق این وعده را در ۴۰ سال قبل تجربه کرده است.

معاون سیاسی سپاه هچنین با اشاره به نیاز جامعه به اولویت بندی برای پیاده سازی اهداف بیانیه گام دوم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از بسیجی به عنوان نیروی همیشه حاضر در صحنه برای دفاع از انقلاب و مجاهد یاد می‌کند؛ حال این جهاد ممکن است نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی تبیین و روشنگری باشد.

سردار جوانی با بیان اینکه «ویژگی همه بسیجیان این است که مجاهد هستند»، افزود: زمانی تصور و تلقی برای برخی جوانان آن بود که لباس رزم بر تن کنند و به مدافعان حرم بپیوندند؛ زیرا آن زمان این تصور وجود داشت که این اقدام، مهمترین کار است، اما باید بدانیم برخی کارها اهمیتی بالاتر از جهاد نظامی دارند؛ یکی از این کارها جهاد تبیین است؛ مهم این است که به اقتضا بفهمیم کار امروز ما چیست؛ روزی کار به هنگام ما اسلحه در دست گرفتن است، روزی کار ما قلم در دست گرفتن است و روزی کار ما فیلم ساختن است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت امیدآفرینی و فعالیت در این عرصه به عنوان جهادگر، اظهار کرد: رهبری در بیانیه گام دوم از امیدآفرینی به عنوان اصلی ترین و ریشه‌ای ترین جهاد یاد می‌کنند. امروز زمانی که مقام معظم رهبری که ۳۰ سال بعد از امام خمینی(ره)، انقلاب را مدیریت راهبردی کرده‌اند و فرماندهی جبهه مقاومت را برعهده دارند و نظام سلطه را به لرزه درآورده‌اند، صحنه را مشاهده می‌کنند، می‌بینند که دشمن با مجموعه ای از اقدامات برای گرفتن امید و القای یاس در جامعه ما تمرکز کرده و یک امپراتوری رسانه‌ای و همچنین عواملی را در داخل کشور در اختیار دارد و به‌دنبال آن است تا با مجموعه ای از اقدامات روح امید را حتی از نیروهای انقلابی بگیرد؛ بر همین اساس است که رهبری در فرازی از بیانیه گام دوم، ریشه‌ای ترین جهاد را جهاد امیدآفرینی نام گذاری می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز ما در جبهه حق قرار داریم و جبهه مقابل ما با محوریت آمریکای جنایتکار در جبهه باطل قرار گرفته‌؛ امروز این دو جبهه در بالاترین سطح رویارویی قرار گرفته اند.

سردار جوانی تاکید کرد: امروزه فکر و ذهن آمریکایی‌ها و صهونیست‌ها و دولت‌های اروپایی مثل انگلیس خبیث و همچنین دولت‌های مرتجع منطقه از جمله عربستان و آل سعود به تکاپو افتاده‌اند؛ چراکه عظمت و شکوه انقلاب ما روز افزون و آشکارتر می‌شود و آنها نگران آینده خود هستند، به همین دلیل با تمام توان در صحنه مقابله با جمهوری اسلامی ایران فعال هستند. به تعبیری امروز دشمن یک آرایش همه جانبه علیه ما گرفته‌ است و بعد از ۴۰ سال عصبانیت و نگرانی‌اش بیش از گذشته شده‌ است.

وی تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، فشار روانی و جنگ نرم و فشارهای امنیتی را سه حوزه‌ی درگیری در صحنه رویارویی امروز جبهه حق و باطل عنوان کرد و گفت: امروزر جبهه باطل در واقع جنگی همه جانبه، ترکیبی و هوشمند علیه ما آغاز کرده‌ است.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به بیان تهدیداتی از سوی آمریکا درخصوص حمله نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: هرچه زمان می‌گذرد جهانیان بیشتر متوجه شده‌اند که عظمت ملت ایران و برخورداری از قدرت پاسخگویی، آمریکایی ها را از اینکه مرتکب خطایی شوند و جنگی را به راه بیندازند به وحشت انداخته و اگر این روزها حرفی از جنگ می‌زنند، بیشتر در حوزه عملیات روانی است تا بتوانند مقاصد خود را به پیش ببرند؛ اگر آمریکایی‌ها قصد نبردی را با ما می‌داشتند، شاید لحظه‌ای که خبر ساقط شدن مدرنترین و پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط مدافعان حریم امنیتی کشور و دریادلان ما منتشر شد، واکنش نشان می‌دادند؛ چراکه زدن پهپادی با این مختصات یعنی زدن به هیمنه، ابهت و یال و کوپال آمریکا که به آن افتخار می‌کرد. آمریکایی ها از این کلاس پهپاد دو تا بیشتر ندارند و برای ساخت این پهپاد فقط ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معادل پول ساخت چندین هواپیمای پیشرفته جنگی کار تحقیقاتی انجام شده است.

سردار جوانی با بیان اینکه «الان چینی ها، روس‌ها و دیگران در تکاپو هستند که ایران چگونه این پهپاد را سرنگون کرده است»، افزود: اگر این پهپاد با سامانه‌های اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ روسی سرنگون می‌شد، خیلی افتخار نداشت، اما این شاهکار تکنولوژی آمریکا که مشهور به رادارگریز و پنهان کار است، توسط یک سامانه پدافندی داخلی با نام «سوم خرداد» شکار شد.

وی با بیان اینکه «با ساقط شدن پهپاد آمریکایی‌ها، هیمنه آنها فرو ریخت»، افزود: در ابتدا برای‌شان باور پذیر نبود که چنین اتفاقی افتاده است ولی به ناچار آن را پذیرفتند. آمریکایی‌ها امروز اساسا به فکر این هم نیستند که بخواهند روزی حمله‌ای علیه ما انجام دهند؛ گرچه ممکن است روزی مرتکب خطایی شوند؛ بر همین مبنا نیروهای مسلح ما آماده‌اند و اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند، منطقه بر سر آنها فرود خواهد آمد؛ چراکه امروز مقاومت در منطقه جمهوری اسلامی ایران را قرارگاه مرکزی خود می‌داند و این پیام را آشکار به آمریکایی ها و صهیونیست ها داده است که اگر دست از پا خطا کنید و بخواهند به این قرارگاه مرکزی تعرضی داشته باشید، همه مجموعه های مقاومت از شرق هیمالیا تا شرق مدیترانه و تا دریای سرخ و دریای عرب و خلیج عدن، هرآنچه نیرویی از مقاومت است، بر متجاوز یورش می‌برد.

معاون سیاسی سپاه با تاکید بر اینکه «امروز دشمنان ما در تلاشند تا از جنگ نظامی بپرهیزند»، گفت: دلیل این پرهیز جمله‌ای است که مقام معظم رهبری مبتنی بر واقعیت‌ها و اعتماد به نصرت الهی و همچنین باور به توان ملت ایران خطاب به دشمن بر زبان آوردند و فرموده‌اند که «دوران بزن، در رو گذشته است»؛ دیدیم بعد از زدن پهپاد آمریکایی، وقتی انگلیسی های خبیث کشتی حامل نفت ایران را توقیف کردند، چگونه با آنها مقابله شد و درحالی که کشتی نفتکش انگلیسی با شناورهای نظامی اسکورت می‌شد، توقیف شد.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: امروز همه نشانه ها حمایت از آن دارد که آمریکایی‌ها با اعمال فشار حداکثری با تحریم های اقتصادی با هدف از پا درآوردن و به تسلیم کشاندن ملت ما ناکام و نا امید هستند. همه صاحبنظران معتقدند از ۱۸ اردیبهشت ۹۷ که آمریکا از برجام خارج شد و ترامپ اعلام کرد که به دنبال اعمال فشارهای حداکثری و به صفر رساندن نفت ایران و بستن شبکه های مالی است، فشارها افزایش یافت، اما امروز در داخل ایران التهابی که سال قبل ایجاد شد، با مجموعه ای از اقدامات دیگر مشاهده نمی‌شود و امروز در داخل کشور شاهد مدیریت صحنه هستیم؛ معنای این شرایط این است که هرچه آمریکا بر ما فشار وارد می‌کند، این فشار منجر به افزایش فرصت برای قطع وابستگی‌ها می‌شود. این یعنی می‌توانیم در آینده بگوییم تحریم هم هر روز برای ما برکاتی داشته است. این اتفاق در دفاع مقدس هم رخ داد و بعد از جنگ امام راحل فرمودند که ما در جنگ هر روز برکاتی را داشتیم؛ این شکوه و اقتدار و عظمت قدرت دفاعی ما که قادریم ضربات متعدد به دشمن وارد کنیم، ریشه در دفاع مقدس ما دارد. نبرد توام با موفقیت مدافعان حرم در منطقه و شکست سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم در منطقه نیز ریشه ‌در برکات دفاع مقدس دارد.

وی تاکید کرد: بدانیم که دشمن با تصور فشار اقتصادی ناخواسته ما را در مسیری قرار می‌دهند که خود باید آنها را در گذشته انتخاب می‌کردیم؛ امروز به نظر می‌رسد در حوزه اقتصادی جای نگرانی نیست و ملت ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری است، فقط کافی است که از آنهایی که روزی امید بسته بودیم، قطع امید کنیم.

معاون سیاسی سپاه اظهار کرد: در حوزه فشارهای امنیتی به ویژه طی سالهای اخیر تلاش آمریکایی‌ها را برای ایجاد ناامنی در شمال‌غرب، جنوب‌شرق و غرب کشور و حتی در تهران و اهواز دیدیم؛ دشمن با صراحت اعلام کرد که ایران باید تبدیل به سوریه شود. این در حالی است که امروز کشور ما کشوری آرام، با ثبات و در امنیت است؛ در حالی که دشمن نقشه‌اش تبدیل کردن ایران به عراق و سوریه دیگر بود.

سردار جوانی با بیان اینکه «در دو حوزه فشارهای اقتصادی و امنیتی جای نگرانی وجود ندارد»، تصریح کرد: حوزه اصلی فشارهای دشمن، فرهنگ و جنگ نرم است؛ تمرکز دشمن در جنگ نرم به گونه‌ای است که رهبری سال‌ها قبل در جمع پاسداران فرمودند خرمشهرها در پیش است. هجوم دشمن به مرزهای اعتقادی و سرزمین ایمان و باورها و نگاه‌ها به گونه‌ای است که اگر بیانیه گام دوم را با دقت مطالعه کنیم مشاهده می‌کنیم که در این بیانیه ذکر شده که دشمن امروز با امپراتوری رسانه ای و ابزارهای گوناگون، ملت ما را در یک محاصره تبلیغاتی قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه «برای شتاب بخشی به حرکت انقلاب باید این محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنیم»، گفت: در این محاصره و جنگ تبلیغاتی که رسانه ابزار است، دشمن با امکانات خود در حال تصویر سازی غلط و منفی از انقلاب، راه طی شده، مسیری که در آن قرار داریم و رهبری و نهادهای انقلابی است تا در نسل جوان و جامعه ما نوعی نگاه بد بینانه نسبت به مسئولان، شرایط و آینده خود ایجاد کنند. دشمن از سوی دیگر درحال تصویر سازی غلط و مثبت از غرب، آمریکا و کشورهای اروپایی است.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: اینکه امروزه خانمی در آستانه فارغ شدن و تولد فرزندش به سختی به یک کشور غربی می‌رود تا فرزندش در آنجا به دنیا بیاید، ناشی از وجود احساس نگرانی در او نسبت به ایران و آینده این کشور و نگاهی مثبت نسبت به غرب و آمریکا و کانادا و کشورهای اروپایی است؛ این مادر آنجا را بهشت برین می‌بیند؛ این درحالیست که وقتی مشکلات موجود در ایران در حوزه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که ده‌ها و صدها برابر آن در آمریکا وجود دارد؛ اگر در ایران مشکلات اقتصادی، فقر، بی‌خانمانی، فساد، کارتن‌خوابی و افسردگی وجود دارد، آمریکا در رتبه اول دنیا قرار دارد.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند دشمن با ابزار رسانه دنبال تصویر سازی غلط و منفی از جامعه ایران و تصویر سازی غلط و مثبت از خودش است؛ این‌گونه است که یک‌مرتبه در رسانه‌ای تیتر «دوراهی جنگ و صلح» منتشر می‌شود، این یک تصویر سازی غلط است که البته با یک اقدام شجاعانه شورای عالی امنیت ملی مواجه شد؛ مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که جنگی در راه نخواهد بود و مذاکره ای در کار نخواهد بود؟

وی با تاکید بر اینکه «جهاد امیدآفرینی نیاز به اسناد اجرایی دارد»، گفت: اگر رهبری فرمودند جهاد اصلی، امید آفرینی است، بخاطر این است که دشمن امروز به این جمع بندی رسیده که اگر بخواهد حرکت ملت ایران را متوقف کند، باید امید را از مردم بگیرد.

معاون سیاسی سپاه اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری ما برای رسیدن به تمدن اسلامی همه آنچه که لازم است را در اختیار داریم؛ جوانان، جامعه و نیروی انسانی، جغرافیا و موقعیت ژئوپلتیک و منابع و معادن مختلف از ظرفیت‌هایی است که برای رسیدن به تمدن اسلامی در اختیار کشور قرار دارد.

سردار جوانی با بیان اینکه «اولین نشانه امید این است که ما برای حرکت در مسیر انقلاب ظرفیت لازم را داریم»، خاطرنشان کرد: جوانان ما اصلی ترین سرمایه‌ای هستند که دشمن به دنبال گرفتن امید از آنهاست. دشمن از طرف دیگر با ترویج هرزگی، بی بند و باری، گرفتن حیا و عفت و اعتیاد به دنبال بردن جوانان به وادی‌های دیگر است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد ائتلافی در خلیج فارس و تنگه هرمز با هدف تامین امنیت شناورهای خود و مقابله با تهدیدات ایران، با طرح این پرسش که «سرنوشت ائتلافی که آمریکایی‌ها در سوریه برای ساقط کردن بشار اسد ایجاد کردند، چه شد؟»، خطاب به آمریکایی‌ها تاکید کرد: قطعا بدانید که اشتباه می‌کنید؛ شما همان کسانی هستید که ۱۰۵ کشور را دور هم جمع کردید و به تعبیر خودتان در این سال‌ها ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کردید تا حزب الله و انصار حزب‌الله یمن را نابود و بشار را ساقط کنید، اما امروز شما در چه موقیتی هستید، و حزب‌الله لبنان و غزه قهرمان و سوریه و عراق در چه موقعیتی است.

معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: دشمن باید بداند نمی‌تواند کاری انجام دهد؛ همان‌طور که ائتلاف‌های گذشته‌اش ناکام مانده، قطعا این ائتلاف هم روی آب است و شکل نمی‌گیرد. امنیت منطقه به دست ملت های منطقه، ایران و نیروهای مسلح ما تامین می‌شود.

سردار جوانی افول موریانه وار دشمن و نصرت و وعده الهی را از دیگر نشانه‌های امید برای حرکت در مسیر انقلاب عنوان کرد و گفت: آنها طی ۴۰ سال در منطقه ما با شکست‌های پیاپی مواجه شدند. بر خلاف خواسته آمریکایی‌ها و به اعتراف خودشان، امروز کشوری که در عراق نفوذ اصلی را دارد، ایران است؛ زمانی به دلیل بسته بودن راه عراق، امکان زیارت اماکن متبرکه در عراق فراهم نبود، اما امروز در ایام اربعین چندین میلیون ایرانی به عراق می‌روند. اگر کسی در ایران اراده کند، اولین شب جمعه در نجف است. امروز اگر ما از سراوان در شرق کشورمان سوار ماشین شویم، می‌توانیم به سواحل شرقی مدیترانه و مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی برویم.

وی با تاکید بر اینکه «در تصویر سازی غلط، دشمن دروغ پردازی می‌کند»، خاطرنشان کرد: برای امید آفرینی ابتدا باید دروغ های دشمن را شناسایی کنیم و نگذاریم در جامعه اثر کند. در همین زمینه اخیرا در شبکه های اجتماعی مطرح شد که بیش از ۱۰۰ سردار سپاه دستگیر شدند یا از کشور فرار کرده‌اند؛ دشمنان با بیان این دروغ به دنبال القای نوعی نگرانی و بدبینی در جامعه بودند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه «دشمن دروغ می‌گوید»، ادامه داد: ترامپ بعد از سرنگونی پهپادشان، در جلسه ای رسمی خبر داد که پهپاد جمهوری اسلامی را سرنگون کرده‌اند؛ این درحالیست که هیچ پهپادی از ما زده نشده بود. یکی دیگر از این دروغ‌ها در شبکه های اجتماعی درباره فرزندان مقام معظم رهبری مطرح شد و حسابهای آنچنانی به فرزندان رهبری نسبت دادند اما این فرزندان اجاره نشین هستند و زندگی ساده‌ای دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید