جهش راهبردی ارتش در بهره‌گیری از پهپاد

کدخبر: ۲۹۷۴۶۳
اقتصادنیوز: رئیس ستاد و معاون اجرایی نیروی پدافند هوایی گفت: دشمن خوب می‌داند آمادگی رزمی دفاعی ما قابل آزمودن نیست و قطعا اولین اشتباه آنها، آخرین اشتباهشان خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز ابوالفضل سپهری رئیس ستاد و معاون اجرایی نیروی پدافند هوایی در مراسم صبحگاه این نیرو در جمع فرماندهان و کارکنان این ستاد گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه‌ها، دشمن را به این نتیجه رسانده است که هرگونه حماقتی هزینه‌های زیادی را در بر خواهد داشت و خوب می‌داند آمادگی رزمی دفاعی ما قابل آزمودن نیست و قطعا اولین اشتباه آنها، آخرین اشتباهشان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: واهمه و بیم دشمن از اقدام نظامی بر علیه کشورمان، حاصل تجربه سه هزار روز ایثار، ایستادگی و استقامت امت قهرمان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.اگر امروز دشمن در مقابل اراده پولادین فرزندان این سرزمین عاجز مانده است به دلیل مولفه‌های قدرت بازدارندگی است که ایران اسلامی به اتکاء قدرت درون‌زای نیروهای مسلح و به ویژه نیروی پدافند هوایی به دست آورده است.

امیر سپهری در پایان اظهار کرد: بدانید که دشمن ما، دشمن انرژی اتمی ما نیست؛ دشمن نحوه رعایت حقوق بشر ما نیست، دشمن داشتن یا نداشتن موشک و تجهیزات ما نیست؛ دشمن ما دشمن باورهای ماست، دشمن فرهنگ شیعی، خروش حسینی و انتظار مهدوی ماست و تا مادامی که بر این باور باشیم این دشمنی ادامه خواهد داشت.

ناوشکن دماوند به موشک‌های عمود پرتاب مجهز شد

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم افتتاح مسابقات غواصی بین المللی نظامی ۲۰۱۹ که در جزیره کیش برگزار شد، درباره الحاق ناو شکن دماوند به ناوگان نداجا گفت: ما امسال الحاق ناوشکن دماوند در ناوگان شمال نیروی دریایی را خواهیم داشت.

وی افزود: این ناوشکن به طور کامل احیا شده و این کار در مدت ۱۸ ماه انجام شده است. تمامی ایراداتی که در نمونه‌های قبلی این ناوشکن وجود داشته در ناوشکن دماوند برطرف شده است. این ناوشکن به سامانه‌های راداری پیشرفته‌ای مجهز شده که دست‌یابی به اهداف دور دست را برای آن میسر می‌کند. این ناوشکن به تسلیحات جدیدی مجهز شده و در حال پیش‌بینی برای تجهیز ناوشکن دماوند به سیلوهای پرتاب عمودی موشک هستیم.

دریادار خانزادی تصریح کرد: این روند در ناوگان جنوب نداجا هم در حال انجام است. ما امسال در ناوگان جنوب نداجا الحاق ناوشکن دنا و یک فروند ناو موشک‌انداز را خواهیم داشت به انضمام یک فروند ناو مین شکار جدیت تجهیزات نوین مین روزی در سطح و زیر سطح دریا مجهز است. علاوه بر این یک عامل کرافت را هم به صورت کاملا بومی ساخته‌ایم که امیدواریم در هفت آذر شاهد الحاق این هاور کرافت هم باشیم.

نیروی هوایی ارتش با دستگاه‌های کشوری و لشکری تعامل گسترده‌ای دارد

هم چنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛

امیر سرتیپ شاهین تقی خانی سخنگوی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری تئاتر نیروی هوایی ارتش «سپهر» با اشاره به راهبردهای تعیین شده در مجموعه عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ما در مجموعه عقیدتی سیاسی ارتش سه راهبرد تعیین کرده‌ایم. نهادینه سازی فرهنگ قرآن، استفاده از ظرفیت‌های هنر و تعامل با دستگاه های کشور سه راهبرد اصلی تعیین شده در این سازمان است.

او ادامه داد: نیروی هوایی ارتش در تمامی این راهبردها پیشگام و پیشرو بوده و نمونه آن حضور موفق خانواده های این نیرو در مسابقات اخیر قرآن خانواده نیروهای مسلح و کسب بالاترین رتبه است. ساماندهی اعضای این نیرو برای شرکت در این مسابقات بسیار منظم و دقیق است. البته نیروی هوایی همواره از ابتدای انقلاب در عرصه هنر پیشرو و پیشگام است.

وی افزود: از اقدامات مهمی که برای ترویج فرهنگ قرآن در این نیرو انجام شده می توان به مسابقات فرزندان نیروی هوایی و ایجاد دارالتحفیظ های قرآن اشاره کرد. نیروی هوایی ارتش همواره با دستگاه های کشوری و لشکری تعامل گسترده ای دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:به‌دنبال بکارگیری همزمان تجهیزات بدون سرنشین در کنار هواپیماهای با سرنشین هستیم

همچنین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به برنامه‌های این نیرو برای ارتقا توان رزمی خود، گفت: در راستای ارتقای توان نهاجا، دو هدف بکارگیری سامانه‌های هوشمند در همه سطوح به ویژه مهمات و توسعه و بکارگیری همزمان تجهیزات بدون سرنشین‌ها (پهپاد) در کنار هواپیماهای با سرنشین را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش (نهاجا) صبح دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره مالک اشتر این نیرو با تاکید بر اینکه هدف از اشراف این است که هر فرمانده‌ای بر یگان متبوعش تسلط داشته باشد و برای ادامه راه خود نقشه راه طراحی کند، اظهار کرد: در نیروی هوایی ارتش طی ۱۱ ماه گذشته تلاش کردیم در مسیری حرکت کنیم که بر اساس تاکیدات فرماندهی کل قوا به تربیت نیروی انسانی با کیفیت توجه ویژه‌ای کنیم؛ چرا که نیروی انسانی با کیفیت می‌تواند خلاء کمبود تجهیزاتی و اعتباری را پر کند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش نیروی انسانی در نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: در جنگ خلیج فارس که همه می‌گفتند آمریکا بر آسمان عراق مسلط شده است، ۲۰۰ جنگنده عراقی پرواز کردند و در جای دیگری فرود آمدند؛ اگر تنها بیست فروند از این هواپیماها خلبانان ولایی داشتند، می‌توانستند ضربه محکمی به آمریکایی‌ها بزنند؛ اینجا اهمیت نیروی انسانی مشخص می شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: در این راستا در بخش گزینش نیرو تغییراتی انجام دادیم و صرف فراخوان عمومی را کنار گذاشتیم و برای گزینش از ترکیبی از فراخوان عمومی و عضویابی را در دستور کار قرار دادیم.

خلبان نصیرزاده با بیان اینکه «در نهاجا بر لزوم قرار گرفتن تربیت در کنار آموزش تاکید داریم» خاطرنشان کرد: در بدنه نیروی هوایی ارتش به دنبال نهادینه سازی فرهنگ سازمانی آمیخته به آداب اسلامی هستیم؛ فرهنگ سازمانی مانند هوایی است که مجموعه تنفس می کند. کانون توجه ما این است که ذهنیت ها را در نهاجا تغییر دهیم و از تشریفات بپرهیزیم و صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه شناسایی استعدادها و رشد آنها با تشکیل گروهی از نیروهای جوان، ولایتمداری و انقلابی (نجوا) از دیگر اولویت‌های نهاجا طی ۱۱ ماه اخیر عنوان کرد و گفت: مهارت افزایی، چند مهارتی و خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی از جمله اقداماتی است که طی ماه های اخیر در نیروی هوایی ارتش مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. همچنین یک مدرسه مدیریت جهادی در دانشگاه شهید ستاری ایجاد کرده ایم تا کسانی که می خواهند درجه سرتیپی بگیرند، این دوره را بگذرانند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان با اشاره به برنامه‌های این نیرو برای ارتقای توان رزمی خود خاطرنشان کرد: در راستای ارتقا توان نهاجا، دو هدف بکارگیری سامانه‌های هوشمند در همه سطوح به ویژه مهمات و توسعه و بکارگیری همزمان تجهیزات بدون سرنشین ها (پهپاد) در کنار هواپیماهای با سرنشین را پیگیری می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید