ثبت بیش از ۴ هزار مورد شکایت در سامانه ۱۹۰

کدخبر: ۲۹۷۵۲۴
اقتصادنیوز: مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ثبت و پیگیری بیش از چهار هزار مورد شکایت در سامانه ۱۹۰، در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیامک شمس گفت: سامانه ۱۹۰ برای دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی در مورد تخلف بهداشت محیط شامل تخلف مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت مواد غذایی، آب و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از چهار هزار شکایت در این سامانه ثبت و از سوی بازرسان بهداشت محیط پیگیری شده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال ۹۷، به طور تقریبی دو برابر بوده و این موضوع نشان از اطلاع‌رسانی مناسب و اعتماد مردم به بازرسی‌ها دارد.

شمس افزود: شهروندان می‌توانند در تمامی نقاط استان، به صورت رایگان، بدون نیاز به پیش شماره و با تمامی اپراتورهای تلفن همراه و همچنین تلفن‌های ثابت، تنها با گرفتن شماره ۱۹۰ با سامانه تماس برقرار کرده و با راهنمایی منشی تلفن گویا با کارشناسان بهداشت محیط مستقر در ستاد وزارت بهداشت ارتباط برقرار کنند.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه گفت: شکایت یا گزارش دریافت شده در سریع‌ترین زمان ممکن به بازرس بهداشت محیط منطقه موردنظر ارسال می‌شود و کارشناس بهداشت محیط منطقه بر اساس گزارش دریافتی، به محل مراجعه و با انجام اقدامات قانونی لازم و اعلام گزارش به ستاد مرکز بهداشت، نتیجه از سوی کارشناس توزیع خبر در سامانه درج می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه طوری طراحی شده است که تمامی اقدامات تا حاصل شدن نتیجه باید ثبت و پیگیری شود، شاکی با تماس مجدد با سامانه بهداشت ۱۹۰ و اعلام کد رهگیری از نتیجه اقدامات مطلع می‌شود.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه با اشاره به اینکه اطلاعات فرد شاکی محرمانه است، از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف بهداشتی مشاهده شده در حوزه بهداشت محیط را در تمامی ساعات شبانه روز به سامانه بهداشت ۱۹۰ اعلام کنند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید