ضرورت دخالت زنان در مقدرات اساسی کشور

کدخبر: ۲۹۹۰۴۳
اقتصادنیوز: معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: بنا به فرمایش امام راحل، زنان همواره باید در مقدرات اساسی کشور دخالت داشته و در عرصه‌های مورد نیاز از حضوری آگاهانه برخوردار باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معصومه ابتکار عصر شنبه در کارگاه آموزشی «فصل، فصل زندگی» با رویکرد رسیدن به ساحل آرامش با بیان اینکه باید نگرشمان را نسبت به زندگی، خانواده و نقش مهم بانوان در جامعه اصلاح کنیم؛ افزود: بنا به تاکید صریح امام راحل دخالت زنان در مقدرات اساسی کشور نباید کم رنگ شود.

وی جوانان موفق و مقید را پرورش یافته دامن پاک مادران دانست و ادامه داد: حفظ کرامت‌های اخلاقی و موفقیت در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی در خود مراقبتی، پرهیزگاری، انسانیت و تقرب به خدا امکان پذیر خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در سایه آموزه‌های دینی و سیاست‌های ملی که در قانون ششم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته امور مربوط به خانواده با توجه به مفاهیم آموزشی به یک ضرورت اساسی تبدیل شده است.

ابتکار با بیان اینکه سیاست‌های مبتنی بر تحکیم خانواده و اعتلای وضعیت زنان در خانواده‌ها مورد تاکید است، یادآور شد: از این رو که زنان خشونت دیده نمی‌توانند آرامش، آسایش و امنیت را برای اعضای خانواده رقم زنند، نیازمند توجه مضاف به نیازهای بانوان هستیم؛ چرا که نقطه غالب و سرمنشا تحول در خانواده‌ها از سوی مادران رقم زده می‌شود.

به گفته وی هر گونه درگیری که در خانواده‌ها چه از نوع لفظی و یا فیزیکی شکل گیرد، تحکیم بنیان خانواده‌ها و از هم پاشیدگی انسجام و یکپارچگی آن را رقم خواهد زد.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه رعایت حقوق متقابل در زندگی مشترک از مباحث اساسی و کلیدی بوده که در عرف و اخلاق نیز تاکید ویژه‌ای بر آن شده است، افزود: مبنای دستیابی به خانواده سالم احترام و رعایت حقوق یکدیگر بر اساس درک متقابل است.

 

گفتگوی بین نسلی خانواده‌ها تقویت شود

ابتکار در ادامه افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند بالابردن فرایند گفتگوی بین نسلی در بین خانواده‌ها هستیم و به هر اندازه این تعامل تقویت شود، نتایج مثبت بیشتری نیز حاصل خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: برای تقویت گفتگوی بین نسلی باید مهارت‌های ارتباطی از جمله حل و فصل اختلافات را آموخت و از تفاوت در نگرش‌ها برای مبادله افکار و کنار هم بودن بهره برد.

وی به اجرای طرح ملی تقویت و اصلاح مهارت‌های ارتباطی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شاهد اجرای فاز دوم این طرح آموزشی در برخی از استان‌های کشور هستیم که اردبیل نیز در زمره این استان‌ها قرار گرفته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید