رودست کمیسیون اروپا به بوریس جانسون

کدخبر: ۲۹۹۸۵۰
کمیسیون اروپا در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر عقب نشینی مقامات اتحادیه اروپا در برابر خواسته‌های لندن اعلام کرد مواضع این اتحادیه مبنی بر توافق موجود با انگلیس درباره چگونگی جدایی، تغییری نکرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، رسانه‌های انگلیس با اشاره به نخستین سفر بوریس جانسون به آلمان و فرانسه به عنوان نخست وزیر این کشور اعلام کردند: جانسون نتوانست در متقاعد ساختن مقامات اتحادیه اروپا به عقب نشینی از مواضع خود در باره مرز دو ایرلند به اهدافش دست یابد. تنها دستاورد جانسون از این سفر دریافت پیشنهاد انان مبنی بر ارائه راهکاری جدید برای جایگزین کردن طرح اتحادیه اروپا بر سر مرز دو ایرلند پس از جدایی انگلیس از این اتحادیه است.
ناظران می‌گویند نخست وزیر انگلیس با تهدید خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به دو کشور مهم اروپا سفر کرد تا آنان را به عقب نشینی وادارد و امتیاز بگیرد و در صورت جدایی بدون توافق نیز انان را مقصر پیامد‌های پس از ان معرفی کند، اما مقامات اتحادیه اروپا با درخواست ارائه طرحی از دولت انگلیس، به جانسون رو دست زدند و توپ را دوباره به زمین انگلیس انداختند.
مهلت تمدید شده اتحادیه اروپا برای خروج انگلیس از این اتحادیه 31 اکتبر برابر با نهم ابان ماه پایان می‌یابد و بوریس جانسون اعلام کرده با توافق یا بدون توافق تا این زمان انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید