توصیه یک نشریه آمریکایی به ترامپ درباره ایران

کدخبر: ۳۰۱۵۲۶
اقتصادنیوز؛ لوبلاگ در تحلیلی، راه حل تنش‌ها را دیپلماسی دانست و از ترامپ خواست، بدون توجه به نگرانی اسرائیلی‌ها، مسیر دیپلماسی با ایران را در پیش گیرد.
توصیه یک نشریه آمریکایی به ترامپ درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ اسرائیل همواره نگران دیدار احتمالی میان ایران و آمریکا بوده است. یکی از اهداف حملات اخیر اسرائیل در عراق جلوگیری از فراهم شدن بستر مناسب برای ملاقات بین رهبران ایران و آمریکا بوده است. چیزی که واضح است این است که دولت نتانیاهو تمایلی به گفت‌وگوی مستقیم بین تهران و واشنگتن ندارد. 

مقام‌های اسرائیلی در گذشته بارها به طور صریح مخالفت خود با گفت‌وگوی مستقیم بین ایران و آمریکا را اعلام کرده‌ و همواره از خروج ترامپ از برجام حمایت کردند. 

اما در سال‌های گذشته خروج از درگیری‌های نظامی متعدد در خاورمیانه به یکی از محورهای استراتژی امنیت ملی آمریکا تبدیل شده است. ترامپ بارها در گذشته از جنگ‌های کشورش در عراق و افغانستان انتقاد کرده بود و در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد که آمریکا را از چنین جنگ‌هایی خارج خواهد کرد. بنابراین سیاست کنونی ترامپ برای حل بحران در خاورمیانه باید متکی بر رویکرد دیپلماسی باشد. این چیزی است که اسرائیل از آن نگران است و به آن اعتقادی ندارد و حضور نظامی آمریکا در منطقه را در راستای منافع خود می‌بیند.

این در حالی است که تداوم حملات و بروز یک درگیری جدید بین اسرائیل و ایران احتمال وقوع هرگونه مذاکره بین تهران و واشنگتن را از بین خواهد بود. آمریکایی‌ها اکنون نگران حملات اسرائیل در عراق شده‌اند و به طور غیرمستقیم به اسرائیلی‌ها هشدار داده‌اند که نباید از خطوط قرمز عبور کنند. اکنون ترامپ باید برای کاهش تنش‌ها هوشیار باشد و با وجود مخالفت‌های نتانیاهو و برخی کشورهای عربی خلیج فارس،  باید مسیر دیپلماسی با تهران را ادامه دهد؛ چراکه راه حل تنش‌های کنونی و پایان جنگ‌های منطقه‌ای دیپلماسی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید