محمد بن سلمان مشاور سابقش را قربانی سیاست هایش کرد؟

کدخبر: ۳۰۱۷۷۲
اقتصاد نیوز: میدل ایست آی نوشت بر اساس شواهد و مدارک موجود فرضیه مسموم کردن و قتل مشاور سابق بن سلمان قوت گرفته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی در نامه‌ای از سازمان ملل متحد خواست تا شمار کارمندان بین المللی خود را در این کشور کاهش دهد؛ چرا که به گفته پیونگ‌یانگ، برنامه‌های این سازمان در امر کمک رسانی به خاطر سیاسی کاری‌های صورت گرفته از سوی نیرو‌های متخاصم،  با شکست مواجه شده است.

«کیم چانگ مین» دبیرکل کمیته هماهنگی کره شمالی در نامه‌ای به سازمان ملل نوشت: برنامه‌های حمایتی سازمان ملل در به همراه آوردن نتایج مورد انتظار با شکست مواجه شده است؛ چرا که از سوی نیرو‌های متخاصم در امر امداد رسانی سازمان ملل سیاسی کاری صورت گرفته است.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، کره شمالی به دنبال آن است شمار کارمندان بین المللی در امر «برنامه عمران ملل متحد» از شش، به یک الی دو نفر و در بخش بهداشت جهانی از شش به چهار نفر و شمار کارمندان صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از ۱۳ نفر به یک الی دو نفر کاهش یابد.

کیم چانگ مین همچنین گفت: شمار کارمندان این سازمان در «برنامه جهانی غذا» مطابق با کمک‌های غذایی که ارائه می‌شود، باید کاهش یابد. در این نامه همچنین بر ضرورت وجود یک مسئول هماهنگی کمک‌های بشردوستانه تأکید شد.

نامه این مقام کره شمالی خطاب به سازمان ملل در حالی نوشته شده که مذاکرات میان آمریکا و این کشور با هدف عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره، متوقف شده است. گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶، تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید