آمار عجیب برای خط حمله پرسپولیس

کدخبر: ۳۰۱۹۵۷
اقتصاد نیوز:داشتن خط دفاعی خوب، موفقیت هر تیمی را تضمین می‌کند اما برای قهرمان شدن، نیاز گل زدن و بردن مسابقات هم هست.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، پرسپولیس در دو هفته ابتدایی این فصل لیگ، با کالدرون خط دفاعی مطمئنی دارد. هفته اول، آن‌ها هیچ شوت داخل چارچوبی به سمت دروازه‌شان نشد و در تبریز هم بازیکنان تراکتوری، فقط دو بار از پشت محوطه توانستند توپ را به سمت دروازه بیرانوند بفرستند. هر چند یکی از همین دو توپ، به تک گل بازی تبدیل شد. بر خلاف دفاع اما پرسپولیس کالدرون در خط حمله، هنوز شباهتی به یک تیم بزرگ و مدعی قهرمانی ندارد. پرسپولیسی‌ها در دو بازی با پارس جنوبی و تراکتور، آمار گلزنی و شوتزنی ضعیفی داشتند. پرسپولیس تا اینجای، فقط یک گل زده است. بدتر اینکه با میانگین فقط 8 شوت در هر مسابقه، جزو بدترین تیم‌های لیگ برتر در حمله محسوب می‌شود.

در حال حاضر عنوان تهاجمی‌ترین و شوتزن‌ترین تیم لیگ، متعلق به سپاهان است. بهترین خط حمله فصل پیش لیگ برتر، این فصل بر اساس آمار متریکا در هر بازی‌اش به طور میانگین 16 بار یعنی دو برابر پرسپولیس به سمت دروازه حریفانش شوت می‌زند. پدیده، پیکان و استقلال هم در رده‌های بعدی قرار دارند. علاوه بر این چهار تیم نساجی، نفت مسجدسلیمان، فولاد و حتی شاهین هم صاجب میانگین بیشتر از 10 شوت در هر مسابقه هستند. در تمام لیگ، فقط 3 تیم یعنی صنعت نفت، پارس جنوبی و ذوب آهن کمتر از پرسپولیس در این دو هفته شوت زده‌اند.

بر اساس آمار فردی هم مهاجمان پرسپولیس اوضاع خوبی ندارند. علیپور در این دو بازی سه شوت زده، که یکی داخل چارچوب بوده و هیچکدام هم به یک فرصت جدی تبدیل نشده است. امیر روستایی، فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی که در پست وینگر راست برای پرسپولیس به میدان رفته‌اند هم روی هم، یک شوت خارج چارچوب داشته‌اند! فقط اوضاع مهدی ترابی از بقیه کمی بهتر بوده که از سه شوت به سمت دروازه، یکی داخل چارچوب بوده و تبدیل به تک گل پرسپولیس شده است. کالدرون برای بازگرداندن پرسپولیس به صدر جدول، قبل از هر چیز باید با بازیکنانش موقعیت ساختن و شوتزنی به سمت دروازه حریف را دوباره تمرین کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید