شکایت از دولت ترامپ به خاطر تغییر قوانین آلایندگی خودرو

کدخبر: ۳۰۴۱۲۳
​اقتصاد نیوز:در پی ابطال حق کالیفرنیا برای تعیین استانداردهای تولید گازهای گلخانه ای توسط دولت ترامپ، ۲۲ ایالت آمریکا برای دفاع از این ایالت از دولت شکایت کرده اند.
شکایت از دولت ترامپ به خاطر تغییر قوانین آلایندگی خودرو

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، پنجشنبه گذشته «سازمان حفاظت از محیط زیست» و «مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه ها» از طرح یکسان سازی قوانین مربوط به تولید گازهای گلخانه ای توسط خودروها خبر دادند. این قانون استانداردهای بازدهی سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را در تمام آمریکا یکسان سازی می کند اما هدف اصلی از آن ابطال قوانین زیست محیطی است که در دوران باراک اوباما تصویب شده بودند.

در بخشی از این قانون معافیت کالیفرنیا از طرح های فدرال باطل شده. این ایالت کلیدی ده ها سال است که بر اساس قانون Clean Air Act معیارهای انتشار گاز گلخانه ای را بر اساس اولویت ها خود تعیین می کند. واشنگتن و ۲۳ ایالت دیگر هم از استاندارهای این ایالت پیروی می کنند و حتی کمپانی های فورد، هوندا و BMW  هم خودروهایی را متناسب با این معیارها طراحی می کنند.

با این حال مقامات دولت ترامپ با استناد به قانون Energy Policy سال ۱۹۷۵ مدعی شده اند که کالیفرنیا حق تعیین قوانین گازهای گلخانه ای مجزا ندارد و باید از استانداردهای فدرال پیروی کند.

به گفته مقامات کالیفرنیا با سخت گیری در مورد انتشار گازهای گلخانه ای باعث افزایش قیمت ماشین می شود. بر این اساس پایین آوردن استانداردهای آلایندگی با کاهش قیمت ماشین ها به افراد اجازه می دهد از خودروهای ایمن تر استفاده کنند.

ظاهرا این دلایل نتوانسته ایالات های مختلف را قانع کند چرا که ۲۳ ایالات از جمله نیویورک و واشنگتن علیه این اقدام شکایت کرده اند. «خاویر بسرا» دادستان کل ایالت کالیفرنیا هم بر تجاوز دولت از اختیارات قانونی‌اش صحه گذاشته است. بسرا به دو رای دادگاه در سال های گذشته اشاره کرده که بر اساس آن محدود کردن میزان آلایندگی توسط این ایالت منافاتی با قوانین فدرال ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید