قالیباف: برخی‌ها دو دوزه بازی می‌کنند

کدخبر: ۳۰۴۹۸۲
اقتصادنیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید افرادی جوان، کاردان و با چهره‌هایی نو مجلس را به دست بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در «همایش بصیرتی حماسه مقاومت دفاع مقدس؛ یادبود سردار شهید ولی‌الله چراغچی» که در مشهد برگزار شد، با اشاره به انتخابات مجلس اظهار کرد: مجلس جای مهمی است، مجلس باید کارآمد بوده و وکیل‌المله باشد، نه وکیل‌الدوله. این حرف من ناشی از سیاست‌زدگی نبوده و این سخنان را به عنوان گروه، دسته و حزب نمی‌زنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید مجلسی داشته باشیم که جوانان مؤمن در آن حضور داشته باشند. در این راه مردم کشور باید افراد را بر اساس ویژگی‌هایشان انتخاب کنند. افرادی که مؤمن باشند و قصدشان خدمت به مردم باشد و این را در کارنامه خود داشته باشند. باید یکپارچه به این سمت برویم تا این افراد به پیروزی برسند و مجلسی کارآمد روی کار بیاید تا بتواند به مشکلات مردم رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه «مجلس ریل‌گذاری کارها را بر عهده داشته و آن را تنظیم می‌کند»، خاطرنشان کرد: اگر مجلس این ریل‌گذاری را به درستی انجام دهد هر دولتی که سر کار بیاید کار به درستی به پیش می‌رود.

قالیباف افزود: انتخابات مجلس در اسفند ماه پیش رو نقطه حساسی است. اگر بخواهیم مردم وارد کار شده و مسائل اقتصادی را حل کنند باید استارت آن را از انتخابات مجلس بزنید.

وی بیان کرد: باید افرادی جوان، کاردان و با چهره‌هایی نو مجلس را به دست بگیرند. در واقع هنگامی که حرف از جوان می‌زنیم، جوان باید کاردان باشند. بر همین اساس برای ورود به مجلس محدودیت سنی بین 30 تا 70 سال گذاشته شده است و حداقل باید 50 درصد نمایندگان مجلس افراد جوان زیر 50 سال مختصص باشند از تخصص‌های مختلف باشند که تخصص‌هایشان کامل باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: بر این مبنا می‌توان با وجود همین فشارهای تحریم یک برنامه پنج ساله با نگاه کارآمد تدوین کرد که در مدت پنج سال کشور به ثبات و آرامش برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در عاشورا حکومت یزید را بزرگ‌ترین منکر شناخت و با آن مبارزه کرد، گفت: در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با همین نگاه که نظام و حکومت اسلامی باید بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت شکل بگیرد برای تشکیل حکومت اسلامی به مبارزه برخاست.

قالیباف با بیان اینکه «فلسفه مبارزه ما بر اساس حق و باطل است»، ادامه داد: معیار و شاخص حق و باطل هم امامت و ولایت است. حضرت امام(ره) نیز به سنت‌های الهی اعتقاد قلبی داشت و بر این اساس ایستاد و مبارزه کرد و به راه خود یقین داشت که آن راه جز اعتقاد به سنت‌های الهی چیز دیگری نبود.

وی تصریح کرد: در حقیقت حضرت امام(ره) رابطه خود را با خدا تنظیم کرد و در آن گام راه برداشت. امام خمینی(ره) وقتی اینگونه حرکت کرد، خدا رابطه او با خلق خود را روان و راحت کرد و همه ملت دور او حلقه زدند، چراکه معتقد به سنت‌های الهی بود.

قالبیاف با بیان اینکه «ما بر اساس سنت الهی در دفاع مقدس ایستادیم»، گفت: ما با این فرهنگ تا روزهای آخر جنگ -با تمام خستگی‌ها- مقاومت کردیم، همان امامی که فرمودند تردید در جنگ خیانت در حق رسول‌الله است، چند ماه بعد قطعنامه را پذیرفتند؛ آن زمان همان جوانان هم جنگ را پذیرفتند و هم قطعنامه را پذیرفتند.

وی با اشاره به برخی انتقادات از نحوه و زمان پایان جنگ، گفت: از این افراد باید پرسید امروز صدام کجاست و ما کجاییم؟ امریکا چه کاری توانست در افغانستان و عراق انجام دهد؟  کشوری که گماشته انگلیس بود و همه اموالش را غارت می‌کردند، هم‌اکنون به جایی رسیده که پهپاد امریکایی را -با تجهیزات داخلی و توسط نیروهای داخلی- می‌زند، آنان چه غلطی توانستند بکنند؟

وی عنوان کرد: انگلیسی‌ها کشتی ما را بی‌دلیل توقیف کردند و کشتی آنان خطا کرد و ما در حالی که کشتی نظامی آنان در منطقه حضور داشت آن را گرفتیم، اگر این عزت و افتخار نیست، پس چیست؟

قالیباف تأکید کرد: عمق استراتژیک ما برد موشک‌های نقطه‌زن و قدرت نظامی ما نیست، بلکه عمق استراتژیک ما قلب مردم است و در میان مردم پیش قراولان جوانان هستند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «وقتی حرف از مقاومت می‌زنیم برخی آن را به معنی دائم جنگیدن و با دنیا حرف نزدن و دردسر درست کردن تعبیر می‌کنند»، خاطرنشان کرد: این معنای مقاومت نیست. مقاومت یک حرکت منفعلانه نیست، بلکه حرکتی رو به جلو و فعال بر میزان حق و باطل است. مقاومت یعنی اهل سازش نبودن، عزت‌مندی، غیرت، آسایش و آرامش، زیر بار زور نرفتن، خودیاری و خودباوری و باور اینکه ما می‌توانیم است.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند این برچسب را بزنند که افرادی که از مقاومت حرف می‌زنند اهل گفت‌وگو نیستند، دو دوزه بازی می‌کنند.

قالیباف گفت: عده‌ای هم تحت عنوان گفت‌وگو و سازش و با ظاهر زیبای عقلانیت حرف می‌زنند، اما ایمان این‌ها به جای خدا به کدخداست. این اساس غرب‌زدگی و وادادگی است. وقتی آدم تنبل می‌شود باید زیر منت هر کس و ناکسی برود. وقتی به جای این‌که به مردم و جوانان اعتماد کنید دست تمنا و خواهش به سمت دشمن دراز می‌کنید این سازش نیست، ذلت است.

وی با اشاره به پیروزی مردم در جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی امروز جامعه، گفت: امروز، روز جنگ اراده‌هاست و باید توجه کنیم پیش‌قراولان این جنگ جوانان هستند، نه غربی ها و نه دشمن، لذا باید فرصت را به جوانان و مردم بدهیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «ما مردم را از صحنه اقتصاد حذف کردیم»، تصریح کرد: باید در این سیستم بروکراسی غلط، پیچیده، کهنه و پوسیده که اکثر این فساد کشور در آن ریشه دارد، تحول ایجاد کنیم. تحول در این سیستم اداری و اجرایی مدیریت جوان تحول‌گرای نواندیش می‌خواهد. دیگر با تفکر 20 سال قبل نمی‌توان در قرن بیست‌ویکم زندگی کرد.

وی با باشاره به اینکه «حدود 80 درصد اقتصاد ما دولتی است»، گفت: امروز در کشور ما اشباع ناکارآمدی است، اشباع ناکارآمدی یعنی اگر مسئول دست به هیچی نزند بهتر است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات سیستم اقتصادی کشور، اضافه کرد: سیستم اقتصادی ما رباست. ربا جنگ با خداست و تا هنگامی که سیستم اقتصادی ما بر این اساس باشد در آن خیر برکت نخواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید