اوکراین‌گیت |

عصبانیت ترامپ از قرائت مکالمه تلفنی‌اش در کنگره؛ «آدام شف» را دستگیر کنید

کدخبر: ۳۰۵۴۵۷
اقتصادنیوز؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنشی تند و عصبی به قرائت بخش‌هایی از مکالمه تلفنی‌اش در مجلس نمایندگان توسط رئیس کمیته اطلاعات، با متهم کردن «آدام شف» به خیانت، خواستار بازداشت وی شد.
عصبانیت ترامپ از قرائت مکالمه تلفنی‌اش در کنگره؛ «آدام شف» را دستگیر کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ دونالد ترامپ خواستار دستگیری رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به جرم خیانت شد.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: آدام شف، به طور غیر قانونی مطالبی وحشتناک و دروغین را به نقل از من و به عنوان مهمترین بخش گفت‌وگوی تلفنی من با رئیس جمهوری اوکراین ارائه کرد و آن را با صدای بلند در کنگره و برای مردم آمریکا خواند. آنچه او گفته هیچ ارتباطی با آنچه من در این تماس گفتم ندارد. به جرم خیانت دستگیرش کنیم؟

آدام شف ترامپ

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، پیگیر موضوع مکالمات ترامپ و رئیس جمهور اوکراین است که گفته می شود ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است. 

در همین رابطه رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه «ای‌بی‌سی» گفت: کمیته اطلاعاتی با افشاگر این پرونده برای حضور در یک نشست پرسش‌ و پاسخ به توافق رسیده است.

از سوی دیگر، رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ، گفته که اگر موکلش اجازه دهد حاضر به همکاری با تحقیقات نمایندگان برای استیضاح است.

وی به شبکه ای‌بی‌سی گفت من با شیف همکاری نمی‌کنم مگر اینکه تصمیم ترامپ این باشد که شهادت بدهم، آن زمان شهادت می‌دهم.

شیف گفته که هنوز تصمیم نگرفته است آیا جولیانی باید شهادت بدهد یا نه.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا دیروز یکشنبه نیز گفته بود که کنگره به دنبال دسترسی به تماس‌های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، با ولادیمیر پوتین همتای روس وی و سایر رهبران جهان است.

آدام شیف دلیل این درخواست را نگرانی‌ از احتمال به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید