مشکل بغرنج خط حمله پرسپولیس

کدخبر: ۳۰۶۲۶۵
اقتصاد نیوز:پرسپولیس لیگ نوزدهم را با قرعه‌های سختی آغاز کرده اما 3 شکست در 6 بازی و فقط 3 گل زده، با هیچ معیاری قابل دفاع نیست.
مشکل بغرنج خط حمله پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از نود، خط حمله پرسپولیس در هفته‌های اخیر، عملکرد ضعیفی داشته و سه گل این تیم هم توسط ترابی، کنعانی‌زادگان و حسینی گلر استقلال زده شده‌اند. پرسپولیسی‌ها در سال‌های اخیر، عادت نداشتند تا این حد تیم‌شان برای حریف کم خطر باشد.

کیفیت نمایش پرسپولیس در این فصل، پر فراز و نشیب بوده اما آمار نشان می‌دهد اگر مهاجمان آن‌ها کمی دقیق‌تر بودند، جایگاه متفاوتی در جدول داشتند. پرسپولیس در لیگ نوزدهم با وجود بازی مقابل هر 4 تیم صدر جدول در کنار استقلال، توانسته میانگین خوبی از شوتزنی داشته باشد. بر اساس آمار متریکا آن‌ها با میانگین 11.3 شوت در هر مسابقه، بین صدرنشین‌های لیگ فقط از سپاهان کمتر شوت زده‌اند. مشکل اصلی اما، در دقت ضربات است. از حدود 11 شوت پرسپولیس در هر بازی، فقط 2.2 ضربه داخل چارچوب است که آماری بسیار ضعیف محسوب می‌شود. فقط فولاد و نفت مسجد سلیمان، در هر بازی ضربات داخل چارچوب کمتری از پرسپولیس داشته‌اند و آن‌ها، سومین تیم ضعیف لیگ در این زمینه هستند.

در بازی اخیر پرسپولیس با پدیده هم کالدرون و گل‌محمدی، بر سر تیم برتر و پرموقعیت‌تر میدان اختلاف نظر داشتند. شاید دقیقا تفاوت دو تیم، هر همین دقت ضربات آخر باشد. پرسپولیس کالدرون با 12 شوت مقابل 7 شوت پدیده، نسبت به آن‌ها فرصت‌های بیشتری ایجاد کرد اما در تمام مسابقه، فقط یک شوت داخل چارچوب داشت که نشان می‌دهد اصلا نتوانسته رحمتی را به زحمت بیندازد. بر خلاف پدیده که با 4 شوت داخل چارچوب، هم برای بیرانوند دردسر درست کرد و هم توانست گل برتری را بزند.

19 درصد دقت شوت و نرخ 3 درصدی تبدیل شوت به گل، پرسپولیس را تبدیل به کم‌دقت‌ترین تیم لیگ و مهاجمان این تیم را هم، تبدیل به ناکام‌ترین مهاجمان فصل کرده است. فعلا جونیور براندائو، مهاجم تازه وارد پرسپولیس موفق نبوده و علیپور و ترابی، ستاره‌های فصل پیش آن‌ها هم با افت فاحشی مواجه شده‌اند. موضوعی که حملات پرسپولیس را، کم خطر کرده و آن‌ها برای گلزنی باید منتظر اشتباه حریف یا یک جرقه، در جریان مسابقه باشند. مگر اینکه کالدرون، بتواند دوباره فرم مهاجمانش را به سال‌های قبل برگرداند و موقعیت‌های‌شان، به مقصدی بهتر از پشت دروازه حریف بروند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید