راه خروج پرسپولیس از بحران چیست؟

کدخبر: ۳۰۶۴۰۴
اقتصاد نیوز:در پایان هفته ششم لیگ برتر قهرمان سه دوره اخیر در رتبه هفتم جدول ایستاده و از ۱۸ امتیاز ممکن ۵۰ درصد امتیازات را به دست آورده و به همین میزان امتیاز از دست داده است. خب دلیل هم واضح و مبرهن است. این تیم در بازی با سه تیم مدعی نتیجه را واگذار کرده است.
راه خروج پرسپولیس از بحران چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت خبر ورزشی،شکست یک بر صفر برابر تراکتور، دو بر صفر برابر سپاهان و یک بر صفر برابر شهرخودرو. دلیل عدم نتیجه گیری تیم پرسپولیس در این سه بازی مهم چه بوده است؟ آیا با این روند امتیازدهی پرسپولیس قهرمانی اش را در لیگ برتر تکرار خواهد کرد؟ و راهکار برای برون‌رفت از بحران چیست؟

۱- اشباع از تکرار قهرمانی

آیا پرسپولیس به همان شکلی بازی می‌کند که پنجره بسته بود؛ همان فصلی که تیم با پنجره بسته هم در لیگ برتر قهرمان شد و هم در لیگ قهرمانان آسیا تا فینال پیش رفت. بی‌شک نه. شاید تیم کمی بی‌انگیزه شده است. به خاطر جام‌های پی در پی که در سال‌های اخیر کسب کرده است. اشباع در بازی پرسپولیسی‌ها دیده می‌شود و طبیعتاً بهترین کسانی که می‌توانند به بازیکنان تیم پرسپولیس برای برون‌رفت از این وضعیت کمک کنند خود بازیکنان هستند. کریس و مسی بار‌ها و بار‌ها جام بالای سر برده‌اند و بار‌ها و بار‌ها بهترین بازیکن جهان شده‌اند، اما باز هم برای رقابت و تصاحب یک کفش طلایی یا توپ طلای دیگر حریص و پرتلاش هستند.

۲- عدم شناخت کالدرون از لیگ برتر

برانکو زمانی‌که به تیم پرسپولیس آمد خیلی زود از بحران گذر کرد. البته او در شروع چند نتیجه بد گرفت تا جایی‌که برخی پیشنهاد می‌دادند باید از کار برکنار شود، اما ایستادگی کرد و خیلی‌زود کار را در دست گرفت و مدام پشت‌سر هم قهرمان شد. یکی از دلایل موفقیت برانکو شناخت قبلی او از فوتبال ایران بود. او پیش از حضور در تیم پرسپولیس سال‌های سال مربی و سرمربی تیم ملی بود و فوتبال ایران و لیگ برتر را کاملاً می‌شناخت، اما کالدرون چنین وضعیتی ندارد و زمان می‌برد که تیم پرسپولیس و لیگ برتر و حریفان را به خوبی بشناسد و بهترین ایده‌ها را برای موفقیت تیم اجرایی کند.

۳- عدم گلزنی علیپور

با همه این اوصاف گلزنی علی علیپور می‌توانست کمک شایانی به وضعیت این روز‌های تیم پرسپولیس داشته باشد، اما او ابتدای فصل که به‌دنبال جدایی از تیم و حضور در یک تیم خارجی بود تمرکز بازی در تیم پرسپولیس را ندارد و مدام فرصت از دست می‌دهد تا جایی‌که از روی نقطه پنالتی هم از گلزنی عاجز نشان داده است. همان‌طور که در موفقیت همه عوامل دست به دست هم می‌دهند در ناکامی هم عوامل زیادی دخیل هستند.

۴- فوتبالی که تهاجمی نیست

برانکو تمایل زیادی به استفاده از سیستم ۲-۴-۴ لوزی و ارائه بازی سراسر تهاجمی داشت، اما تیم کالدرون مثل تیم برانکو تهاجمی بازی نمی‌کند. با اینکه نفرات قدیمی هم به تیم اضافه شده‌اند و پرسپولیس این فصل از نظر مهره شرایط بهتری به نسبت تیم فصل گذشته دارد.

پرسپولیس باید بیشتر موقعیت ایجاد کند تا جایی‌که گل نزدن‌های علیپور به چشم نیاید و این تنها در صورتی خواهد بود که تیم تهاجمی‌تر بازی کند.

و راهکار...

باید صبر کرد و به پای کالدرون ایستاد. از دست دادن ۹ امتیاز، اگر قرار بر این باشد که تیم راه خود را پیدا کند ارزشمند است. مضاف بر اینکه این اتفاق که تیم‌های قهرمان در برهه‌ای دچار افت می‌شوند در فوتبال حرفه‌ای طبیعی است. اکنون و در این برهه از زمان باید کالدرون را همراهی کرد. در غیر این‌صورت باید با صدای بلند گفت حمایت در فوتبال ایران صفر است و اصلاً وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید