منابع آگاه خبر دادند؛

پایان اختلاف عربستان و امارات در یمن؛ توافق «شورای انتقالی» و «دولت مستعفی» نزدیک است

کدخبر: ۳۰۶۵۹۶
اقتصادنیوز؛ رویترز به نقل از منابع آگاه از مذاکرات بین شورای انتقالی جنوب یمن و عناصر دولت مستعفی این کشور حبر داد که دو طرف در حال رسیدن به توافق هستند.
پایان اختلاف عربستان و امارات در یمن؛ توافق «شورای انتقالی» و «دولت مستعفی» نزدیک است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ عناصر دولت مستعفی یمن و گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» در حال رسیدن به توافق در خصوص خاتمه دادن به جنگ قدرت در بندر جنوبی «عدن» هستند و احتمالاً نیروهای سعودی به طور موقت کنترل این شهر را در دست می‌گیرند.

دولت مستعفی مورد حمایت عربستان و شورای انتقالی مورد حمایت امارات است که به نیابت از این دو کشور در ماه‌های اخیر در جنوب یمن بر سر کنترل بر استان عدن، با هم درگیر شدند. 

ائتلاف به رهبری سعودی‌ها در یمن، در شهر «جده» میزبان گفت‌وگوی غیرمستقیم میان دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب یمن است تا به درگیری‌ها خاتمه دهند. شورای انتقالی جنوب، در جنگ علیه صنعاء متحد ائتلاف بود، اما نیروهای آن، از مرداد ماه علیه نیروهای هادی موضع گرفت و شهر عدن را تسخیر کرد.

نواب جنگ عربستان و امارات در جنوب یمن، در حال توافق هستند

دو تن از مقامات دولت مستعفی یمن به خبرگزاری «رویترز»‌ گفتند عربستان سعودی طرحی پیشنهادی برای لحاظ کردن شورای انتقالی جنوب در دولت منصور هادی را قبول کرده است و نیروهای لازم را در عدن مستقر می‌کند تا امنیت را در این شهر برقرار کنند.

یک مقام دیگر که با این مذاکرات آشنایی دارد، گفت: «در مذاکرات جده پیشرفت حاصل شده است. گفت‌وگو همچنان ادامه دارد و موضوع آن ورود شورای انتقالی جنوب به درون دولت هادی، کاهش تنش‌ها و عقب‌نشینی نیروها است». او حمله به نیروهای انصارالله را منوط به حل اختلافات بین عناصر منصور هادی و شورای انتقالی جنوب دانست

شورای انتقالی جنوب یمن نیز امروز (دوشنبه) در پیامی توئیتری، از توافقی احتمالی طی چند روز آتی خبر داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید