عوارض خطرناک خواب کمتر از ۶ ساعت

کدخبر: ۳۰۷۱۷۱
اقتصاد نیوز:مطالعات نشان می دهد ریسک سرطان و مرگ زودهنگام در افراد میانسال مبتلا به فشارخون بالا، دیابت نوع۲، و سکته با وجود ساعات خواب کمتر به مراتب بیشتر است.
عوارض خطرناک خواب کمتر از ۶ ساعت

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشکده پزشکی پنسیلوانیا دریافتند اگر افراد بزرگسال مبتلا به فشارخون بالا، دیابت نوع۲، و سکته کمتر از ۶ ساعت در روز بخوابند، در معرض ریسک بالا سرطان و مرگ زودهنگام قرار دارند.

«جولیو فرناندز مندوزا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد داشتن خواب نرمال برای برخی افراد مبتلا به این مشکلات سلامت نقش حفاظتی دارد.»

در این مطالعه، محققان داده های بیش از ۱۶۰۰ فرد در رده سنی ۲۰ تا ۷۴ سال را بررسی کردند و افراد را به دوگروه دارای فشارخون بالا یا دیابت نوع۲ و گروه مبتلا به بیماری قلبی یا سکته تقسیم کردند.

شرکت کنندگان از لحاظ خواب در لابراتوار به مدت یک شب در سال های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ مورد مطالعه واقع شده بودند و سپس محققان علت مرگ آنها را تا پایان سال ۲۰۱۶ پیگیری کردند.

در این مطالعه، ۵۱۲ نفر درگذشته بودند که یک سوم شان به دلیل بیماری قلبی یا سکته و یک چهارم شان به دلیل سرطان از دنیا رفته بودند.

محققان مشاهده کردند افراد مبتلا به فشارخون بالا یا دیابت که کمتر از ۶ ساعت در روز می خوابیدند دو برابر بیشتر با ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مواجه بودند.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا سکته که کمتر از ۶ ساعت در روز می خوابیدند سه برابر بیشتر با خطر مرگ ناشی از سرطان مواجه بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید