پاسخ جو بایدن به توهین‌ رکیک ترامپ

کدخبر: ۳۰۷۲۷۵
اقتصادنیوز: توهین رئیس‌جمهور آمریکا با استفاده از الفاظ رکیک به «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور واکنش او را در پی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در هشت سال ریاست جمهوری «باراک اوباما» به حمله رکیک رئیس‌جمهور کنونی به خود و خانواده‌اش پاسخ داد و به دونالد ترامپ اطمینان داد که او قرار نیست با حملات زشت صحنه را خالی کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین کارزار انتخاباتی خود بعد از آغاز تحقیق مجلس نمایندگان درباره استیضاح رئیس‌جمهور به دلیل رسوایی «اوکراین‌گیت‌»، شامگاه جمعه به شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا رفت و برای حامیان خودش سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این سخنرانی، حمله لفظی رکیکی علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن گفت: «هانتر تو چرا ۱.۵ میلیارد دلار گرفتی؟ ضمن اینکه پدر تو هیچ‌وقت آدم باهوشی نبود، هیچ‌ وقت سناتور خوبی نبود؛ فقط به این خاطر معاون رئیس‌جمهور خوبی بود که بلد بود [....الفاظ رکیک]».

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) به حمله لفظی ترامپ با کار بردن الفاظ رکیک علیه خودش واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: «بگذارید یک چیز را به رئیس‌جمهور ترامپ واضح کنم: من قرار نیست جایی بروم (صحنه را خالی کنم). تو نمی‌توانی مرا تخریب کنی و نمی‌توانی خانواده مرا نابود کنی. من اصلا هیچ اهمیتی به این نمی‌دهم که چقدر حملات (به من) زشت و پلید شوند».

ترامپ در هفته‌های گذشته به دلیل مسائل مطرح‌شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی سوم مهر ماه خود با رئیس‌جمهور اوکراین به شدت تحت فشار قرار گرفته و مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح او را کلید زده است.

آنطور که متن مکالمه ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نشان می‌دهد، رئیس‌جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ «بریسما» را که هانتر بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد. ترامپ این اتهام را رد کرده است.

هلدینگ بریسما به فساد مالی متهم است و به نظر می‌رسد ترامپ تلاش داشته تا از طریق مفسد نشان دادن فرزند بایدن، شخص بایدن را هم بی‌اعتبار کرده و شانس او برای پیروزی در انتخابات را کاهش دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که اولا عضویت هانتر بایدن در هیأت مدیره بریسما با هدف جلب حمایت سیاسی آمریکا در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا صورت گرفته و ثانیا جو بایدن از نفوذ خود استفاده کرده تا پرونده فساد این شرکت را لاپوشانی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید