پنتاگون از ادامه خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد

کدخبر: ۳۰۸۲۶۰
اقتصادنیوز : «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا جمعه گفته که خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه ادامه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،اسپر علاوه بر این در این بیانیه گفت هیچ سرباز آمریکایی در فرایند اجرایی منطقه امن در سوریه مشارکت نخواهد کرد.

کاخ سفید چهارشنبه هفته گذشته (۱۷ مهرماه) بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کردند.

نیروهای آمریکایی تا به حال از این چند شهرسوریه از جمله «رقه»، «منبج»، «عین عیسی»، «عین العرب» (کوبانی) و «رأس العین» خارج شده‌اند.

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روزهای گذشته در واکنش به انتقادات از راهبردش در سوریه و رها کردن کردهای سوری عملیات ترکیه را بخشی از «جنگ ۲۰۰ ساله» ترکیه با گروهی از کردها توصیف کرده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید