آخرین خبرها از طرح «رفع انحصار از زبان انگلیسی»

کدخبر: ۳۰۸۵۱۲
اقتصادنیوز؛ محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی گفت: در خصوص اینکه عنوان شده بود قرار است آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف شود گفت: در طرح مورد نظر صحبتی از حذف آموزش زبان انگلیسی نشده بلکه توسعه آموزش زبان‌هایی چون روسی، ترکی، چینی و ... در کنار زبان انگلیسی مد نظر است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه عنوان شده بود قرار است آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف شود گفت: در طرح مورد نظر صحبتی از حذف آموزش زبان انگلیسی نشده بلکه توسعه آموزش زبان‌هایی چون روسی، ترکی، چینی و ... در کنار زبان انگلیسی مد نظر است.

محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره طرح برخی از نمایندگان مجلس در خصوص آموزش زبان‌های خارجی در مدارس توضیح داد: در این طرح بحث حذف آموزش زبان انگلیسی از مدارس مطرح نیست و اینکه گفته شده قرار است آموزش انگلیسی از مدارس حذف شود غلط است.

کولیوند افزود: آن چیزی که در این طرح مد نظر است گسترش زبان‌های خارجی و آموزش زبان‌هایی مثل روسی، ترکی، چینی و ... در کنار زبان انگلیسی است و انتشار نادرست مطلب باعث شد این تصور به وجود آید که قرار است آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: این طرح باعث می‌شود دانش‌آموزان در کنار یادگیری زبان عربی و انگلیسی، امکان یادگیری دیگر زبان‌ها را هم داشته باشند.

ذوالنوری: با طرح مجلس انتخاب نوع زبان خارجی در مدارس اختیاری می‌شود

 مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح رفع انحصار زبان انگلیسی از مراکز آموزشی، اظهار داشت: طرح رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی مدت ها قبل در مجلس تهیه شد.

وی با بیان اینکه بنده از امضا کنندگان این طرح هستم، افزود: این طرح برای حذف آموزش زبان انگلیسی نیست اما در رسانه‌ها غلط تبلیغ کردند که زبان انگلیسی از مدارس حذف می شود.

ذوالنور در ادامه عنوان کرد: در طرح مذکور رفع انحصار از زبان انگلیسی مطرح است یعنی اکنون آموزش زبان انگلیسی اجباری و منحصراً در نظام آموزش همگانی ما وجود دارد؛ بحث ما این است که چرا باید انحصار در از زبان انگلیسی باشد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین یادآور شد: یک دانش آموز ممکن است عرب و یا ترک باشد یا یکی می‌خواهد فارسی، ژاپنی یا زبان‌های دیگر را بیاموزد و تصمیم دارد برای آینده زندگی خود برنامه‌ریزی کند و علاقه دارد زبان دیگری را یاد بگیرد که در آینده به کار او بیاید ما چرا باید انحصار ایجاد کنیم که فقط زبان انگلیسی آموزش داده شود؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ یک فرد ممکن است زبان انگلیسی بخواند و شخص دیگری بخواهد زبان دیگری یاد بگیرد، کل این طرح می‌خواهد این را بگوید اما اینکه چگونه اجرا شود مورد بحث است.

وی افزود: اگر ما این طرح را امضا کردیم به معنی این نیست که همه جزئیات آن را قبول داریم، به دلیل اینکه دانش آموزان ممکن است خودش بخواهند زبان مورد نظرش را انتخاب کند، حال نحوه اجرای آن باید در کمیسیون مورد بحث قرار گیرد.

ذوالنور در ادامه تصریح کرد: اعضای کمیسیون و تمامی نمایندگان می‌توانند برای جزئیات طرح در کمیسیون اظهارنظر کنند تا طرح پخته شود؛ بنابراین امکان تغییر جزئیات آن وجود دارد و قبل از رسیدن به صحن مجلس چکش‌کاری ها و اصلاحات لازم را در کمیسیون مربوطه انجام می‌دهیم و بعد وارد صحن خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید