5 رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی

کدخبر: ۳۰۸۹۳۷
اقتصاد نیوز:رژیم های غذایی که برای سلامتی افراد بسیار خطرناکند و به جای لاغری کارکردی مخرب بر سلامتی دارند، کم نیستند. گاهی این رژیمها تا حدی به کاهش وزن افراد نیز کمک می کنند اما در نهایت تاثیر مثبتی بر سلامت افراد ندارند.
5 رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب، برخی رژیم های غذایی در اوایل راه بسیار مفید به نظر می رسند اما پس از مدتی کوتاه، عوارض خطرناک خود را نشان می دهند. در ادامه به بررسی 5 رژیم می پردازیم که برای سلامتی افراد خطرناک است:

رژیمهای غذایی حذفی

این روزها بسیاری از رژیمهای نوظهور اقدام به حذف برخی اقلام خوراکی می کنند. برای مثال حذف کامل نان، حذف کامل چربی، قند یا هر خوراکی دیگری. اما به نظر می رسد این حرکت به طور مستمر چندان مفید نیست و حتی خطرناک خواهد بود. افراد ممکن است بدون هیچ دلیل منطقی غذاهای کاملاً سالم شامل لوبیا، غلات سبوس دار یا سیر را از رژیم غذایی خود حذف کنند و این کار به مرور زمینه ساز اختلالات گوارشی می شود.

رژیم کتو

متاسفانه افراد بسیاری از جمله سلبریتی ها طرفدار رژیم کتوژنیک هستند. این رژیم شاید در کوتاه مدت مناسب باشد اما به عنوان یک سبک زندگی برای همه افراد مناسب نیست. متخصصان سلامتی می گویند ممکن است با کمک این رژیم ابتدا وزن خود را کاهش دهید ، اما این رژیم بسیار محدود کننده است و بنابراین با حذف غلات کامل ، میوه و سبزیجات ممکن است دچار مشکلات حاد روده ای شوید.

رژیم های فاقد قند

درست است که قند و شکر به شدت چاق کننده و خطرناکند و درست است که کاهش قند برای اغلب افراد مفید است. اما اولا قند طبیعی برای بدن مفید است و دوما حذف کامل قندهای طبیعی می تواند مکانیسم سلامتی را با کاهش شدید قند خون در سراشیبی مخربی بیندازد. قطع میوه و سبزیجات مانند انواع توت ها و سیب زمینی های شیرین باعث می شود ویتامین ها، مواد معدنی و گیاهان مغذی لازم برای مقابله با بیماری را از دست بدهید.

رژیم غذایی گروه خونی

این روزها بسیاری از افراد از رژیم غذایی عجیبی تبعیت می کنند که بر اساس گروه خونی تنظیم شده است. اما به نظر می رسد این رژیم غذایی هیچ سند و مدرک معتبر پزشکی ندارد و بیشتر بر اساس آزمون و خطا طراحی شده است تا واقعیت. رژیم غذایی گروه خونی معمولا به مخاطبان خود می گوید که برخی خوراکی ها برای سلامتی آنان مضر است. برای مثال می گوید بهتر است برخی خوراکی ها را حذف کنند تا سالم تر بمانند. اما این رویه ای اشتباه است.

رژیم غذایی مایعات محور

هیچ شکی وجود ندارد که مصرف آب بیشتر به عملکرد بهتر بدن و تصفیه کلیه ها و کبد کمک می کند و اغلب متخصصان تغذیه نیز بر مصرف بیشتر اب تاکید دارند. اما این که یک فرد تنها مایعات بنوشد و دور مواد غذایی جامد را خط بکشد یک اشتباه بزرگ است که به مرور به سلامت کلی بدن لطمه زده و حتی باعث ضعف شدید، سر درد، مشکلات روده ای و حتی تشدید احساس گرسنگی و در نتیجه افزایش ولع برای مصرف خوراکی می شود. بهترین رژیم ای غذایی ضمن تاکید بر افزایش مصرف آب، حاوی مواد غذایی سالم و مناسب برای سلامتی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید