کارگردان «ستایش»:

این سریال 85 میلیون مخاطب دارد!

کدخبر: ۳۰۹۱۹۵
سعید سلطانی، کارگردان ستایش در واکنش به انتقادها از این سریال تاکید کرد اثری که 85 میلیون مخاطب دارد برای نقدش باید از فرمول دیگری استفاده شود.
این سریال 85 میلیون مخاطب دارد!

به گزارش اقتصادنیوز به  نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، سعید سلطانی و فریبا نادری، کارگردان و بازیگر «ستایش» امروز پنجشنبه دوم آبان با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سه از فصل یک این سریال، حواشی فصل سه و انتقادات منتقدان و شوخی‌های مردم در فضای مجازی با این سریال سخن گفتند.

سلطانی با اشاره به اینکه شروع ستایش با زنده یاد ایرج قادری بود و ورود سعید مطلبی به عنوان نویسنده نیز به طبع ورود او بود، گفت: «متاسفانه ایشان نتوانستند به خاطر بیماری کار را ادامه بدهند. سپس آقای اصغر هاشمی وارد پروژه شدند و چیزی حدود 200 دقیقه هم کار گرفته بودند، اما مشکلی برایشان پیش آمد و نتوانستند کار را ادامه بدهند. بخش قابل توجهی از بازیگران چیده شده بود، قصه مشخص بود و ادامه کار دشوار بود و من با توجه به اینکه قصه، موضوع روز بود و با جسارت به مسائل روز وارد شده بود، بنابراین کار را پذیرفتم و کارگردانی اش کردم.»

او در ادامه درباره تعامل خود با سعید مطلبی نویسنده این سریال اظهار کرد: «او به نوعی خالق اصلی این کاراکترها و ما ارتباط دائمی و فراگیری با ایشان داریم که برگرفته از خاصیت‌های شخصی او است و هیچ توقفی در فعالیت‌های او وجود ندارد و انگار با خودش مسابقه دارد.»

سلطانی با اشاره به اینکه قبل از پیوستن به پروژه، راش‌های داریوش ارجمند را دیده بوده، درباره شخصیت حشمت فردوس تصریح کرد: «وقتی کاری با چنین سابقه و طول پخشی داریم، کم کم استهاله‌ای بین کاراکتر و بازیگر می‌بینیم. چه بسا ویژگی‌هایی که خود ارجمند دارد در حشمت فردوس دیده می‌شود. مطمئنم اگر هر بازیگر دیگری جای ارجمند بود این ویژگی‌ها پیدا نمی‌شد و شاهد این شیرینی، زبری و نرمی و لطافت که از آدم‌های این سن و سال سراغ داریم در کار نبود.

او افزود: «خود او یک دایی داشته است که خیلی به این کاراکتر نزدیک است و دوستانی در بازار دارد که از آن‌ها برای اجرا کاراکتر استفاده کردند. خیلی‌ها که در تره‌بار کار می‌کردند سر صحنه می‌آمدند و به ارجمند می گفتند چقدر مشابه آدم‌هایی است که آنجا می‌بینند.»

سلطانی درباره اینکه نظرش درباره انتقاداتی که به سریال «ستایش» مطرح می شود، تصریح کرد: «کم هوشی در کار ما است که پیشنهاد و انتقادی را که سبب بهتر شدن کارش می شود، نپذیریم. بپذیریم که سریال سازی در کشور ما جریانی است که باید با توجه به آن نقد و بررسی شود. این را به عنوان دلایلی که کار در جاهایی مقابل نقد قرار گرفته عرض نمی‌کنم بلکه می‌گویم یک منتقد وقتی درباره یک کار تلویزیونی صحبت می کند که با 85 میلیون مخاطب مواجهه داشته است، باید از فرمول دیگری برای نقد استفاده کند. مواجهه با محصولی که طیف گسترده‌ای از نوجوانان تا افراد مسن را در برمی گیرد، فرمول دیگری می‌طلبد. ضمن اینکه به نظر همه منتقدان احترام می‌گذارم، مشخصا آنها کار را دیده اندو حالا نقد می کنند.»

او درباره نقدی که مبنی بر فیلم فارسی بودن «ستایش» به آن می شود، تصریح کرد: «من این عبارت فیلم فارسی را نمی‌فهمم. سریال فارسی را متوجه نمی‌شوم یعنی چه و چون منظورشان را درک نمی کنم که آیا از نظر نقصان محتوا و منظور می‌گویند یا شکل ارائه. نمی‌پذیرم اثری را که بسیار دیده می شود با یک انگ به گناه اینکه دیده شده اینگونه برخورد شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید