تحلیل فارین پالیسی؛

میلیاردر نیویورکی معادلات انتخابات آمریکا را بر هم خواهد زد؟

کدخبر: ۳۱۱۳۴۹
اقتصادنیوز؛ فارن پالیسی در نوشتاری با عنوان "مایکل بلومبرگ آماده می شود تا رقابت های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تکان دهد" نوشت: ورود مایکل بلومبرگ میلیاردر معروف به انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند تنش‌های مداوم در مورد نقش میلیاردرها در سیاست ایالات متحده را بیشتر کند و احتمالا انتخابات بعدی آمریکا، نبردی میان میلیاردرها خواهد بود.
میلیاردر نیویورکی معادلات انتخابات آمریکا را بر هم خواهد زد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین؛ فارن پالیسی در نوشتاری با عنوان "مایکل بلومبرگ آماده می شود تا رقابت های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تکان دهد" به قلم "آدری ویلسون" و "بنیامین سولووی" افزود:  روزنامه نیویورک تایمز روز پنج شنبه گزارش داد که "مایکل آر بلومبرگ" شهردار پیشین و میلیاردر نیویورک و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، در حال آماده سازی برای ورود به رقابت های نامزدی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به عنوان یک دموکرات است. وی حتی شروع به برقراری ارتباط با دموکراتهای برجسته کرده، هرچند هنوز نامزدی خود را به طور رسمی اعلام نکرده است.

بلومبرگ گفت: "من درباره افرادی که با آنها وارد این رقابت ها می شوم، شرایطی دارم و در مورد قول هایی که نامزدها می دهند و نمی توانند برآورده کنند و تمایل آنها برای اعتراف به آنچه ممکن است و نیست حرف هایی دارم.

بلومبرگ معادلات را در انتخابات 2020 تغییر می‌دهد؟


بلومبرگ غالباً به عنوان میانه رو و محافظه کار مالی با دیدگاه های لیبرال در مورد کنترل اسلحه و مجموعه ای از موضوعات اجتماعی توصیف می شود. وی ابتدا در سال ۲۰۰۲ به عنوان شهردار نیویورک سیتی خود را جمهوری خواه معرفی کرد اما در دوره دوم خود را یک کاندید مستقل ابراز کرد. وی تا سال ۲۰۱۳ به عنوان شهردار نیویورک خدمت کرد.

اما جایگاه بلومبرگ در سیاست خارجی کجاست؟ بعنوان شهردار نیویورک که بر بسیاری از کشورها از نظر جمعیت، ثروت و منابع پیشی گرفته، بلومبرگ پس از حادثه ۱۱ سپتامبر بر روی طیف وسیعی از موضوعات بین المللی از تجارت گرفته تا ضد تروریسم فعالیت کرد.

"توماس مینی" از خبرنگاران فارن پالیسی در مقاله ای در خصوص بلومبرگ اظهار داشت: "همه چیز درباره تجربه بلومبرگ به عنوان یک مدیر اجرایی مالی و رسانه ای نشان می دهد که وی به عنوان رئیس جمهوری به مراتب بیشتر نگران بازارهای بین المللی خواهد بود تا برنامه قدرت آمریکایی".

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا انتخابات بعدی نبرد میلیاردرها است؟ هرچند نامزدی بلومبرگ هنوز کاملا روشن نیست و حضور وی می تواند نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد اما  کاندیداتوری وی احتمالا تنش های مداوم در مورد نقش میلیاردرها در سیاست ایالات متحده را بیشتر می کند.

به گزارش ایرنا، نشریه فوربس و بلومبرگ یاد اوری کرده اند، "دونالد ترامپ" که یک میلیاردر است و در سال ۲۰۱۶ هم بخشی از اعتبار خود را در انتخابات ریاست جمهوری مرهون تجارتش بود. در مقابل "جو بایدن" معاون رئیس جمهوری پیشین که بلومبرگ باید بر سر کاندیداتوری دموکرات ها با او رقابت کند، زمانی فقیرترین عضو مجلس سنا بود.

اما باید تاکید کرد بلومبرگ تنها میلیاردری نیست که قرار است با ترامپ روبرو شود. "هوارد شولتز" بنیانگذار استارباکس اوایل امسال تلاش کرد تا یک کارزار انتخاباتی انجام دهد اما پس از عدم جلب حمایت زیاد، کنار کشید و "تام استیر" ، میلیاردر دیگر در ماه ژوئیه وارد رقابت ها شد اما در نظرسنجی با کمتر از ۱ درصد آرا مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید