اپل از مدیر ارشد خود جاسوسی کرد

کدخبر: ۳۱۵۹۸۰
اقتصادنیوز: یکی از مدیران ارشد سابق اپل ادعا می‌کند این شرکت قبل از شکایت از او به دادگاه از پیامک هایش جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مدیران ارشد اپل ادعا می‌کند این شرکت از پیامک‌ها و سوابق موبایل او جاسوسی کرده است. این در حالی است که اپل نیز از این مدیر خود به دلیل نقض قرارداد شکایت کرده است.

 یکی از مدیران ارشد سابق اپل ادعا می‌کند این شرکت قبل از شکایت از او به دادگاه از پیامک هایش جاسوسی می‌کرده است.

در فوریه ۲۰۱۹ میلادی ژرارد ویلیام سوم که حدود ۱۰ سال در بخش تراشه‌های موبایل اپل کار می‌کرد، این شرکت را ترک کرد. درهمان ماه او در شرکت NuVia Inc پیوست. او و چند برنامه نویس دیگر اپل این شرکت را با هدف توسعه پردازنده‌هایی برای مراکز داده تاسیس کرده بودند. در آگوست ۲۰۱۹ شرکت اپل از ویلیامز به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد.

اکنون ویلیامز شکایت اپل را زیر سوال برده و ادعا می‌کند این شرکت به طور غیرقانونی از پیامک‌ها و سوابق موبایل او جاسوسی کرده است.

از سوی دیگر اپل ادعا می‌کند ویلیامز قرارداد خود را نقض کرده است. طبق این قرارداد او نباید در فعالیت تجاری دیگری که با کسب و کار و محصولات اپل تداخل داشت، شرکت یا درباره آن برنامه ریزی می‌کرد.

اسنادی که به دادگاه ارائه شده به طور واضح نشان داده اپل پیامک‌های ویلیامز را بررسی کرده و به سوابق موبایل او دسترسی داشته است. در این شکایت سابقه پیامک‌های ویلیامز و یکی از مهندسان اپل در اکتبر۲۰۱۵ ارائه شده است.

همچنین جزئیات مربوط به مدت و تعداد تماس‌های ویلیامز با موسسان Nu Via طی مدت زمانی که او هنوز کارمند اپل بوده، در شکایت وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید