افغانستان؛ کشوری مرگبار برای خبرنگاران

کدخبر: ۳۱۶۸۳۸
اقتصادنیوز: سازمان بین‌المللی گزارشگران بدون مرز در تازه‌ترین گزارش خود،افغانستان را سومین کشور مرگبار برای خبرنگاران در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد.
افغانستان؛ کشوری مرگبار برای خبرنگاران

به‌گزارش اقتصادنیوز، سازمان گزارشگران بدون مرز در این گزارش که امروز سه شنبه منتشر شده اضافه کرد،افغانستان پس از مکزیک و سوریه خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران است.

بر اساس گزارش این سازمان از آغاز ۲۰۱۹ میلادی تاکنون ۱۰ خبرنگار در مکزیک،۱۰ خبرنگار در سوریه، پنج خبرنگار در افغانستان، چهار خبرنگار در پاکستان و سه خبرنگار در سومالی کشته شده اند.

در این گزارش آمده است که تلفات خبرنگاران در افغانستان نسبت به سال گذشته کاهش قابل ملاحظه یافته است.

در این  گزارش  اضافه شده است به  خبرنگاران افغان گفته شده است که کمتر به  صورت  گروهی به پوشش رویدادهای تروریستی و  جنگی بپردازند.

در گزارش خبرنگاران بدون مرز آمده است،در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۹ نفر خبرنگار در سراسر جهان کشته،۳۸۹ خبرنگار بازداشت و ۵۷ تن هم گروگان گرفته شده اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان یکی از نهادهای حامی خبرنگاران در افغانستان در آبان ماه امسال اعلام کرده بود که طی دو دهه گذشته ۱۰۹ خبرنگار و کارمند رسانه ای در این کشور کشته شده اند.

براساس این  گزارش،دولت افغانستان برای رسیدگی به پروند این افراد توجهی نکرده  است.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان نیز امسال در گزارشی اعلام کرده بود که ۱۷ خبرنگار و کارمند رسانه ای در سال ۲۰۱۸ در افغانستان کشته شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید