طرح سری اپل برای رساندن‌ مستقیم اینترنت به آیفون از طریق ماهواره

کدخبر: ۳۱۷۷۲۲
​اقتصاد نیوز:شرکت اپل با به کارگیری مخفیانه یک تیم مهندسی قصد دارد به وسیله بهره‌گیری از فناوری ماهواره‌ای، داده‌های اینترنتی را مستقیما به تلفن‌های همراه آیفون برساند بدون اینکه نیازی به شبکه بی‌سیم یا شرکت‌های مخابراتی تامین کننده اینترنت باشد.
طرح سری اپل برای رساندن‌ مستقیم اینترنت به آیفون از طریق ماهواره

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورو نیوز، بنابر گزارش وبسایت بلومبرگ، تیم اپل متشکل از مهندسان هوافضا، ماهواره و صنایع طراحی آنتن هستند و انتظار می‌رود تا ۵ سال آینده بتوانند هدف خود را به مرحله اجرا برسانند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، راه‌اندازی این فناوری را یک «اولویت» برای شرکت خوانده است.

تمرکز اپل بر روی ارتباطات ماهواره‌ای و نسل بعدی فناوری بی‌سیم بدین معناست که این شرکت قصد دارد وابستگی خود را به ساختار کنونی شبکه‌ای و ارتباطات بی‌سیمی میان دستگاه‌ها از میان بردارد.

هدف‌گذاری جدید اپل در صورت تحقق به این شرکت امکان خواهد داد تا سامانه نقشه‌برداری خود را بهبود بخشد و همچنین بتواند با دقت بیشتری دستگاه‌های تولیدی خود را موقعیت‌یابی کند.

هنوز مشخص نیست اپل تصمیم دارد تجهیزات پرهزینه‌ ماهواره‌ای خود را توسعه دهد یا صرفا با توسعه تجهیزات روی زمین خود به ماهواره‌های فعلی متکی خواهد ماند. این در حالی است که رقبای این شرکت سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه توسعه شبکه ماهواره‌ای خود کرده‌اند.

در این میان شرکت آمازون قصد دارد در آینده نزدیک ۳ هزار ماهواره را در مدار زمین مستقر کند.

شرکت اپل در زمان مدیریت تیم کوک بیشتر از گذشته در واحد تحقیق و توسعه خود سرمایه‌گذاری کرده است. بنابر اطلاعات منتشره، بودجه مرتبط با این واحد در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۶ میلیارد دلار بوده است که ۱۴ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید