کاهش ۵۰ درصدی سوانح هوایی مرگبار

کدخبر: ۳۱۹۴۸۲
اقتصاد نیوز:براساس بررسی‌های انجام شده در صنعت هوانوردی، شمار افرادی که در اثر سقوط هواپیماهای بزرگ تجاری در سال ۲۰۱۹ کشته شده‌اند، بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۵۰ درصدی سوانح هوایی مرگبار

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، به‌گفته‌ سازمان مشاور هوانوردی To70 ، شمار تلفات ناشی از سوانح هوایی در سال گذشته ۲۵۷ مورد گزارش شده است، در حالی‌که در سال گذشته (۲۰۱۸) تعداد کشته‌ها ۵۳۴ نفر بوده است. اگرچه سانحه‌ی هوایی معروف، بوئینگ ۷۳۷ مکس که در خطوط هوایی اتیوپی در مارس سال گذشته رخ داد، به‌تنهایی بیش از نیمی از این کشته‌ها را شامل می‌شود. بدین ترتیب در صنعت هوانوردی، شمار افرادی که در اثر سقوط هواپیماهای بزرگ تجاری در سال ۲۰۱۹ کشته شده‌اند، بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است که کاهش سوانح هوایی در حالی صورت گرفته که تعداد سفرهای هوایی به‌شدت افزایش پیدا کرده است. به‌گفته‌ی سازمان مشاور هوایی هلند To70، در سال ۲۰۱۹، ۸۶ مورد سانحه‌ی هوایی برای هواپیماهای بزرگ تجاری رخ داده است که ۸ مورد آن مرگبار بود و منجر به کشته شدن ۲۵۷ نفر شده است.

براساس این گزارش، برای هر ۵/۵۸ میلیون پرواز انجام شده، یک مورد سانحه‌ی هوایی مربوط به هواپیماهای مسافربری بزرگ اتفاق افتاده است. به‌گفته‌ی سایت ردیابی سوانح هوایی شبکه حمل‌و‌نقل هوایی:

سال گذشته یکی از ایمن‌ترین سال‌ها برای صنعت هواپیمایی تجاری بوده است.

در سال ۲۰۱۸، ۱۶۰ مورد سانحه‌ی هوایی به ثبت رسیده است که ۱۳ مورد از آن مرگبار بود و منجر به مرگ ۵۳۴ نفر شد. امن‌ترین سال صنعت هوانوردی جهان براساس آمار ثبت شده سال ۲۰۱۷ بوده است. در آن سال سقوط جت‌های مسافربری که منجر به مرگ شود، رخ نداد و تنها دو حادثه اتفاق افتاد که آن هم مربوط به هواپیماهای کوچک منطقه‌ای توربوپروپ بوده است و باعث مرگ ۱۳ نفر شد. بررسی انجام شده‌ی توسط صنعت هوانوردی شامل بررسی مسافران، خدمه‌ی پرواز و کلیه‌ی افرادی می‌شود که درنتیجه‌ی سقوط هواپیما و حتی روی زمین جان خود را از دست داده باشند.

بیشتر انواع هواپیماهای مسافربری در سراسر جهان در مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، اما هواپیماهای مسافربری کوچک و توربوپروپ شامل این بررسی نشده‌اند. همچنین، در تحقیق صنعت هوانوردی حوادث؛ هواپیماهای نظامی، آموزشی، جت‌های شخصی، هواپیماهای باری و هلی‌کوپترها در نظر گرفته نشده است.

 ایمنی مسافران هوایی در سال ۲۰۱۹، پس از وقوع دو سانحه‌ی هوایی پیاپی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس، تحت نظارت جدی قرار گرفت. در اکتبر سال ۲۰۱۸، به‌دنبال سقوط یک بوئینگ ۷۳۷ مکس لاین ایر (Lion Air)، تمامی ۱۸۹ سرنشین آن کشته شدند. پنج ماه بعد سقوط یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اتیوپی منجر به مرگ ۱۵۷ نفر شد، پس از آن از پرواز تمامی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس جلوگیری شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید