آماده‌باش راهداری در 14 استان برفی کشور

کدخبر: ۳۲۲۳۷۰
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی به کشور، راهداران برای انجام عملیات راهداری زمستانی در 14 استان کشور آماده باش و مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رودباری مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی که وارد کشور شده است، از هم‌اکنون و با شدت بیشتر از امشب در بسیاری از استان‌های کشور موجب بارش برف خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ورود جبهه بارشی همراه با کولاک، برف و برودت هوا به کشور تلاش شده از دو روز گذشته اطلاعیه به استان‌های درگیر ارسال و تاکید شود راهدارخانه‌ها از نظر شن، نمک، تجهیزات راهداری، گازوئیل و… حتماً تجهیز شوند.

رودباری با اشاره به این که در 940 پایگاه راهداری زمستانی ادوات و راهداران در آماده‌باش کامل هستند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با ورود این سامانه بارشی از سمت شمال غرب، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و چند استان دیگر درگیر بارش برف شود.

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که 14 استان درگیر بارش برف شوند، همچنین کولاک در برخی از محورها پیش‌بینی شده است، ضمن این که در دو استان بوشهر و خوزستان هم بارش باران داریم.

رودباری افزود: راهدارخانه‌ها در این 14 استان تجهیز کامل شده‌اند، ضمن این که راهدارها هم مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی در محورهای این استان‌ها هستند، کما این که عملیات برف‌روبی همچنان ادامه دارد و تا پایان بارش برف ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: 10 هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در این 940 راهدارخانه و جاده‌های کشور مستقر شده‌اند و 12 هزار و 300 نیروی راهدار آماده‌باش هستند.

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همه مراکز مدیریت راه‌های استان‌های درگیر برف و باران در آماده‌باش هستند و رصد جاده‌ها و نظارت بر عملیات راهداری از طریق 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری انجام می‌شود.

رودباری ادامه داد: هموطنان می‌توانند از طریق تلفن گویای 141 گزارش‌های خود را درباره جاده‌ها ارسال کنند تا در صورت لزوم ادوات لازم اعزام شود، همچنین همکاران ما در مراکز مدیریت راه‌ها مستقر هستند و مردم می‌توانند آخرین وضعیت جاده‌ها را از طریق تلفن گویا و سایت 141 دریافت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کشور بپرهیزند و در صورت امکان حداقل تا دو روز آینده در جاده‌ها خصوصاً جاده‌های کوهستانی تردد نداشته باشند و در صورت ضرورت، حتماً تجهیزات زمستانی کامل و زنجیر چرخ در خودرو داشته باشند و از سلامت خودروی خود و سیستم گرمایشی آن مطمئن باشند، ضمن آن که دقت کنند مخزن سوخت خودروی آنها در سفرها تکمیل باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید