ضرر کلان شرکت کوکا کولا به محیط زیست جهان

کدخبر: ۳۲۲۵۳۷
اقتصاد نیوز:در مجمع جهانی اقتصاد که در داووس سوئیس در حال برگزاری است کوکاکولا اعلام کرد که به استفاده از پلاستیک یکبار مصرف ادامه می دهد.
ضرر کلان شرکت کوکا کولا به محیط زیست جهان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، Beatriz Perez نایب رئیس این شرکت در مصاحبه ای مسئولیت کوه بزرگ پلاستیک تولیدی این شرکت را بر گردن مصرف کنندگان انداخت و گفت: مصرف کنندگان تشنه نوشیدنی هایی هستند که درون بطری های پلاستیکی سبک و در دار باشند و تاکید کرد که کوکاکولا برنامه ای برای کنار گذاشتن پلاستیک های یکبار مصرف از محصولاتش ندارد.

خانم پرز در ادامه صحبت هایش گفت: اگر خود را با خواست مشتریانمان وفق ندهیم کسب و کارمان دوام نمی آورد. بنابراین همزمان با تغییر در زیرساخت های بطری سازی خود سعی داریم به سمت بازیافت و تکنولوژی های نوآورانه پیش برویم و باید به مشتریانمان نشان دهیم که چه فرصت ها و امکاناتی وجود دارند. آنها ما را تغییر خواهند داد.

کوکاکولا اعلام کرده به استفاده از پلاستیک در محصولاتش ادامه میدهد

کوکاکولا سالانه ۳ میلیون تن پکیج پلاستیکی تولید می کند که این رقم حدودا برابر با ۲۰۰ هزار بطری در هر دقیقه است. سال گذشته این شرکت عنوان نخست را در فهرست جهانی سازمان های تولید کننده آلودگی پلاستیکی کسب کرد. نستله از دیگر غول های صنعت نوشیدنی و پپسی کولا نیز به ترتیب جایگاه های دوم و سوم جهانی را کسب کردند.

کوکاکولا

بطری ها و بسته های پلاستیکی تولیدی توسط این شرکت ها نیز در حال انباشته شدن در اقیانوس ها هستند و مدتی است که سر از محتویات شکم آبزیان در می آورند. البته شرکت های دیگری نظیر استارباکس در تلاشند تا از لیوان های چندبار مصرف برای فروش نوشیدنی های خود استفاده کنند که این مساله حتی باعث کم شدن حاشیه سود آنها می شود با این حال کوکاکولا قویا بر مواضع خود تاکید کرده و اعلام نموده که همچنان به استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف ادامه می دهد و در عوض تمرکز خود را روی بازیافت آنها قرار می دهد.

کوکاکولا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ پنجاه درصد بطری های مورد نیازش را از مواد بازیافتی تولید کند. این شرکت اعلام کرده که تا این تاریخ برابر با تک تک بطری هایی که در سراسر دنیا به فروش می رساند را جمع آوری و بازیافت کند. در سال گذشته میلادی نیز هم کوکاکولا و هم پپسی متعهد شدند آب را در قوطی های آلومینیومی به فروش برسانند تا اندکی از آلودگی پلاستیکی کم کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید