56 میلیون نفر در چین قرنطینه شدند !

کدخبر: ۳۲۲۶۴۰
اقتصاد نیوز:با گسترش ویروس کرونا در چین، مقامات این کشور حوزه قرنطینه بهداشتی را در استان هوبئی افزایش داده‌اند و اکنون ۵۶ میلیون نفر در قرنطینه هستند.
56 میلیون نفر در چین قرنطینه شدند !

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رویترز، این تمهیدات با این هدف صورت می گیرد که از گسترش این ویروس که نخستین بار در شهر ووهان مشاهده شد، جلوگیری شود.پنج شهر دیگر از استان هوبئی به ۱۳ شهر قبلی که در قرنطینه بودند اضافه شده‌اند.

مقامات چینی همچنین اقدامات مرتبط با قرنطینه ملی خود را به حمل و نقل عمومی نیز گسترش داده اند و تمام انواع حمل و نقل عمومی به مقصد شهرهای قرنطینه شده را متوقف کرده‌اند.

همچنین با افزایش شمار افراد مبتلا به این ویرس تاکنون ۱۲۸۷ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند در قرنطینه قرار گرفته اند. مقامات چین اعلام کرده‌اند که تاکنون ۴۱ نفر جانشان را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

این ویروس کشنده در حالی در حال گسترش در چین است که مردم این کشور جشن‌های سال نو چینی را آغاز کرده‌اند، با این حال بسیاری از جشن‌ها از بیم گسترش این ویروس لغو شده‌اند.

مقامات چینی همچنین اعلام کرده‌اند که ساخت یک بیمارستان جدید را در شهر ووهان آغاز کرده‌اند تا در صورت گسترش بیشتر این ویروس امکانات بهداشتی لازم برای بستری کردن بیماران وجود داشته باشد. مقامات گفته‌آند که این بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابه را ظرف شش روز خواهند ساخت.

این ویروس در حال حاضر به اروپا هم رسیده است و سه مورد ابتلا به آن در فرانسه تایید شده است. یک مورد در شهر بوردو در غرب فرانسه و دو مورد نیز در اطراف پاریس مشاهده شده است.

از سوی دیگر یک مورد ابتلا به این ویروس هم در استرالیا یافت شده است. پیش از این مواردی از ابتلا به این ویروس در کره جنوبی، ژاپن، تایوان، تایلند و آمریکا نیز مشاهده شده بود. هنوز مقامات ایرانی گزارشی از احتمال ابتلای فرد یا افرادی به این ویروس در ایران منتشر نکرده‌اند.

مقامات چین از کسانی که از مناطق آلوده به این ویروس در چین به خانه باز می گردند خواسته اند که به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند تا اگر مبتلا به این ویروس شده باشند، باعث شیوع آن در جامعه نشوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید