مشاهده ویروس کرونا در کردستان صحت دارد؟

کدخبر: ۳۲۳۳۰۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: انتشار برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر مشاهده ویروس کرونا در استان کذب محض است.
مشاهده ویروس کرونا در کردستان صحت دارد؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت، برخی از ادمین‌های کانال‌ها خبری در فضای مجازی به‌دنبال شایعه‌پراکنی، تشویش اذهان عمومی و سوءاستفاده بوده و می‌خواهند از این طریق مخاطبان و دنبال‌کننده‌های صفحات و کانال‌های خود را افزایش دهند در حالی‌که واقعیت چیز دیگر است.

ابراهیم قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است، اظهار داشت: درج برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر مشاهده مواردی از ابتلا به این ویروس، شایعه است.

وی افزود: انتشار این خبرها در فضای مجازی استان کذب محض بوده چراکه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کردستان گزارش یا مشاهده نشده است.

قادری گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمادگی کامل جهت مواجهه، شناسایی و درمان موارد احتمالی این بیماری را داشته و شهروندان نگرانی خاصی در این رابطه نداشته باشند.

گفتنی است؛ کرونا نام ویروسی است که در کشور چین شیوع پیدا کرده و در حال گسترش در سطح جهان است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلو فوقانی می‌شود؛ علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، احتمالاً سردرد و تب است که می‌تواند تا دو روز ادامه یابد، با دوری از افراد بیمار، می‌توان تا اندازه‌ای خطر ابتلا به این ویروس را کاهش داد.

از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان باید خودداری شود. شستن دست‌ها با آب صابون، حداقل به مدت 20 ثانیه هم از جمله توصیه‌های متخصصان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید