بلومبرگ: ترامپ در تله‌ من گرفتار شده است

کدخبر: ۳۲۳۸۴۳
اقتصادنیوز: مایکل بلومبرگ در پاسخ به حملات اخیر دونالد ترامپ به او گفت، اجازه نمی‌دهد ترامپ برای او قلدری کند و توهینهای این رئیس جمهور آمریکا به او ناشی از نگرانی‌اش از هر گونه رقابت میان آنها در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک که دیرهنگام وارد رقابت نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات شد در مصاحبه‌ای با رویترز از محل شهر کامپتون در ایالت کالیفرنیا، جایی که او مشغول پیشبرد کمپین انتخاباتی‌اش است تاکید کرد: من معتقدم دونالد ترامپ فکر می‌کند من قرار است او را شکست دهم و اینکه ما تلاش کرده‌ایم او را عصبی کنیم.

یک نظرسنجی رویترز/ایپسوس اخیرا نشان داد که مایکل بلومبرگ که همچون ترامپ یک میلیاردر است در رقابت میان نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات در جایگاه سوم قرار گرفته است.

او پشت سر جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت قرار گرفته است. سندرز و بایدن روز دوشنبه در نخستین مرحله از رقابتهای درون حزبی در آمریکا در ایالت آیووا شرکت کردند اما بلومبرگ گفته که در رقابت مربوط به آیووا و ایالت های کوچکتر دیگر شرکت نمی کند و به جایش قصد دارد بر ایالتهای مهمتر و بزرگتر سرمایه‌گذاری و تمرکز کند.

دونالد ترامپ اخیرا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز قد بلومبرگ را مورد تمسخر قرار داده و مدعی شد، این شهردار سابق نیویورک برای شرکت در مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات تقاضای یک جعبه برای آنکه رویش بایستد را داشته است.

این حمله ترامپ به بلومبرگ بعد از آن مطرح شد که چند روز پیش کمیته ملی حزب دموکرات با اعمال تغییری در قوانین اجازه به شرکت بلومبرگ در دور بعدی مناظره نامزدهای این حزب برای تاریخ ۱۹ فوریه در نوادا را داده است.

ترامپ در عین حال در توئیتر نیز قد بلومبرگ را با توصیف او با عنوان "مینی مایک" مسخره کرد.

کمپین بلومبرگ روز یکشنبه با تکذیب ادعای ترامپ درباره این که بلومبرگ درخواست یک جعبه را داشته متقابلا ترامپ را به خاطر آنچه که "داشتن موهای قلابی، چاقی و برنزه کردن پوستش با اسپری" خواند مورد تمسخر قرار داد.

بلومبرگ در مصاحبه با رویترز خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم الان کارمندان ترامپ دارند به او می‌گویند"انقدر در تله بلومبرگ گرفتار نشو!" ترامپ نمی‌تواند خودش را کنترل کند چون فکر می‌کند من قرار است او را شکست دهم.

بلومبرگ در عین حال در تجمعات انتخاباتی گفت، اجازه نمی‌دهد ترامپ برای او قلدری کند.

او در تجمع در کالجی در شهر فرسنو گفت: توهینهای ترامپ من را آزار نمی‌دهد. من هرگز با مشاهده یک قلدری صحنه را ترک و از یک مبارزه فرار نکرده‌ام.

بلومبرگ در تبلیغات و تجمعات انتخاباتی اخیر خود در کالیفرنیا نشان داده که کمپینی با پشتوانه مالی بالا به راه انداخته است.

۱۰ رقیب دیگر بلومبرگ در حزب دموکرات بر خلاف او روی چهار ایالتی که مراحل اول رای‌گیری برای انتخابات مقدماتی در آنها برگزار می‌شود یعنی آیووا، نیو همپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی تمرکز کرده‌اند.

کالیفرنیا بزرگترین ایالت از مجموع ۱۴ ایالتی است که قرار است در تاریخ سوم مارس رای‌گیری برای انتخابات درون حزبی را برگزار کنند. در این تاریخ حدود یک سوم از مجموع ۳۹۷۹ نماینده‌ ایالتی که نامزد نهایی ریاست جمهوری حزب دموکرات را برخواهند گزید در معرض رقابت قرار می‌گیرند. بلومبرگ تا روز دوشنبه ۲۲۰ کارمند تمام وقت را برای کمپینش در کالیفرنیا به کار گرفته و این تعداد تا زمانی که رای‌گیری این ایالت برای رقابت درون حزبی دموکراتها برگزار شود به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند. برنی سندرز که گمان برده می‌شود دومین تیم بزرگ انتخاباتی را بعد از بلومبرگ در این ایالت به کار بگیرد حدود ۸۰ کارمند را برای آن در نظر گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید