فرمانده نیروهای ویژه کانادا:

به عراق برمی‌گردیم

کدخبر: ۳۲۳۹۱۲
اقتصادنیوز؛ سرلشکر «پیتر دیو» نیروهای ویژه کانادا قصد دارند مجددا به عراق بازگشته و در شمال غربی این کشور مستقر شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی بی سی» به دنبال تنش اخیر بین ایران و آمریکا پس از کشته شدن ژنرال «قاسم سلیمانی» و همراهانش، تمام عملیات مشترک بین نیروهای ائتلاف آمریکا و ارتش عراق  تعلیق شد، اما اینک گفته می‌شود که قرار است ماموریت نیروهای کانادایی در عراق از سرگرفته شود.

 سرلشکر «پیتر دیو» فرمانده نیروهای ویژه کانادا روز دوشنبه در این باره گفت که نیروهایش قصد بازگشت به عراق و کمک به مقابله با داعش را دارند، اما آن‌ها نسبت به وضعیت سیاسی موجود در این کشور  اشراف  کامل دارند.

 وی در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که هدف نهایی نیروهای کانادایی مغلوب کردن داعش است.

سرلشکر دیو با اشاره به این موضوع استقرار نیروهای کانادایی در پایگاه «عین الاسد» برای آموزش نیروهای عراقی و مبدل شدن این پایگاه به مرکز لجستیکی این کشور در عراق گفت: «نیروهای کانادایی هنگام حمله تلافی جویانه موشکی ایران، در معرض این حملات قرار نداشتند و آن حمله تهدید قریب الوقوع علیه نیروهای ما نبود.»

به گزارش سی بی سی، نیروهای کانادایی ساعتی قبل از حملات موشکی ایران به عین الاسد به خارج عراق نقل مکان کردند.

وزارت دفاع کانادا چند روز قبل از حملات موشکی ایران به عین الاسد، از تصمیم خود برای خارج کردن بخشی از نیروهای نظامی‌اش از عراق خبر داد. کانادا در مجموع حدود ۸۰۰ نیروی نظامی در منطقه دارد که ۵۰۰ نفر آن‌ها در عراق مستقرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید