واکسن کرونا به مرحله تولید آزمایشی رسید +عکس

کدخبر: ۳۲۶۵۶۹
اقتصاد نیوز:یک کارخانه داروسازی در ملبورن استرالیا شروع به تولید واکسن کرونا به‌صورت آزمایشی کرده که از این هفته آزمایش آن روی جانوران شروع می‌شود.
واکسن کرونا به مرحله تولید آزمایشی رسید +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، واکسن آزمایشی کرونا در طی مدت زمان ۶ هفته توسط محققان دانشگاه کوئینزلند و با استفاده از اولین فناوری گیره مولکولی در جهان ساخته شد.

محققان استرالیایی در طی ۶ هفته، موفق به ساخت واکسن کرونا شدند. این واکسن در دانشگاه کوئینزلند استرالیا به‌صورت آزمایشی تولید شده و این هفته آزمایش آن روی جانوران شروع خواهد شد. در صورت تایید آزمایش‌های جانوری، در مرحله بعد روی انسان آزمایش می‌شود.

واکسن کرونا به مرحله تولید آزمایشی رسید

نقشه ساخت واکسن آزمایشی شب پنجشنبه به آزمایشگاه تولیدی CSIRO (سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود استرالیا) ارسال و صبح جمعه تولید واکسن کرونا آغاز شده است.

تیم دانشگاه کوئینزلند می‌گوید که طراحی آنها هنوز کامل نشده و تا هفته آینده طراحی آن کامل می‌شود.واکسنی که تولید می‌شود اولین دوز آزمایشی است که بخشی از آزمایش سیستم‌های کارخانه است.

با این حال، ساخت این واکسن، پیشرفت شگفت‌انگیز محققان را نشان می‌دهد که کمتر از دو ماه از اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا، یک واکسن آزمایشی در مرحله تولید قرار دارد.

واکسن کرونا

محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا بطری سلول‌های ساخت واکسن کرونا را در دست دارند.

ویروس کرونا بعد از شیوع در ووهان چین، به‌سرعت در حال گسترش در دیگر نقاط جهان است.بیشتر از ۷۶،۰۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۲۴۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

تیم دانشگاه کوئینزلند از ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰، روزی که ژنوم ویروس کرونا توسط محققان چینی در فضای مجازی قرار گرفت، کار خود را روی واکسن کرونا آغاز کرد.

آنها به‌سرعت بخشی از ویروس را که به‌نام پروتئین اسپایک معروف است، شناسایی کرده و آن را به‌عنوان هدف خود تعیین کردند.

برای انجام این کار، آنها از فناوری «گیره مولکولی» استفاده کردند که هفت سال پیش در دانشگاه کوئینزلند ساخته شده بود.

گیره‌ها برای حفظ شکل پیچیده و در حال تغییر پروتئین اسپایک طراحی شده تا سیستم ایمنی بدن انسان بتواند آن را شناسایی کرده و سپس نابود کند.

سلول‌ها دی‌ان‌ای را می‌خوانند و پروتئین‌هایی را که وارد واکسن خواهد شد، تولید می‌کنند.زمانی که کار ساخت واکسن به پایان برسد، روی جانوران –در ابتدا برای ایمنی و سپس تاثیرگذاری- آزمایش خواهد شد.

اگر واکسن ایمن و موثر بود، آزمایش‌های انسانی نیز شروع خواهد شد.

واکسن کرونا
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید