یک دیپلمات اروپایی:

ایران بدون گرفتن امتیازات اساسی به برجام برنمی‌گردد

کدخبر: ۳۲۶۹۱۹
اقتصادنیوز؛ در حالی که کمیسیون مشترک برجام امروز در وین برگزار شد، خبرگزاری فرانسه نوشت که دیپلمات های غربی بر این باورند که ایران بدون گرفتن امتیازات اساسی از جمله رفع تحریم‌های آمریکا، بسیار بعید است که به طور کامل به تعهدات برجامی بازگردد.
ایران بدون گرفتن امتیازات اساسی به برجام برنمی‌گردد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در حالی که کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه در «وین» پایتخت اتریش برگزار شد، یک دیپلمات اروپایی با اشاره به وجود اختلافات در زمینه برجام، از عدم رسیدن به نتیجه مطلوب در رفع تنش هسته ای با ایران داد.

یک دیپلمات اروپایی که مایل به افشای هویت خود نبود، در گفت‌وگو با «خبرگزاری فرانسه» گفت که برای حل اختلافات جدولی زمان بندی تعیین نشده و هنوز با نتیجه گرفتن فاصله داریم.

این دیپلمات مطلع با اشاره به فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران گفت: «ما خواستار حفظ برجام هستیم به طوری که بازرسان بتوانند به کار خود در ایران ادامه دهند.»

به گزارش این منبع خبری، دیپلمات های غربی بر این باورند که ایران بدون گرفتن امتیازات اساسی از جمله رفع تحریم‌های آمریکا، بسیار بعید است که به طور کامل به تعهدات برجامی بازگردد.

این دیپلمات مطلع در ادامه به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران دستکم می‌تواند به عنوان نتیجه مثبت ممکن از گفت‌وگوهای کنونی، میزان ذخایر اورانیوم خود را در همین حد نگه دارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه «1+4» (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) بعد از حدود یک ساعت و نیم در وین پایان یافت.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

معاون سیاسی وزیر خارجه  ایران با بیان اینکه اینستکس تقریبا به مراحل عملیاتی رسیده، گفت: «در جلسه امروز کمیسیون مشترک تأکید کردیم که بدون برآورده شدن انتظاراتمان در حوزه‌های اقتصادی بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید