کرونا به سیاستمداران آلمانی رسید

کدخبر: ۳۲۷۱۶۹
رسانه‌های آلمانی زبان از ابتلای یک سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی در آلمان به ویروس کرونا و لغو تجمعات بیش از هزار نفر در سوئیس به دلیل شیوع این بیماری در این کشور خبر دادند.
کرونا به سیاستمداران آلمانی رسید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان همچنان افزایش می یابد. بر اساس گزارش رسانه ها همچنین یک سیاستمدار محلی حزب دموکرات مسیحی در بادن- وورتمبرگ که در مبارزات انتخاباتی قرار داشت هم به این بیماری مبتلا شده است. بر این اساس سایر داوطلبان حوزه انتخابیه این سیاستمدار آلمانی هم قرنطینه شدند.

این سیاستمدار در حال حاضر با علایم خفیف این بیماری در بیمارستان بستری است.

تا ظهر روز جمعه همچنین بیش از 30 مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آلمان اعلام شده است.

شیوع ویروس کرونا در سوئیس

گسترش ویروس کرونا در سوئیس هم همچنان ادامه دارد. به گفته آلن برست، وزیر کشور سوئیس، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در سوئیس تا به این لحظه (ظهر جمعه 9 اسفند) بالغ بر 15 نفر بوده است.

سوئیس با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد، برنامه‌ها و تجمعاتی که در آن‌ها بیش از هزار نفر حضور دارند، فعلا تا روز 15 مارس ممنوع است. نمایشگاه بین‌المللی خودرو در ژنو نیز برگزار نمی‌‌شود.

یکی از رویدادهای بسیار مهمی که در ماه مارس برگزار می‌شود، نمایشگاه بین‌المللی خودرو در ژنو است که در آن تازه‌‌های صنعت خودروسازی عرضه می‌شود و در سال گذشته میلادی بیش از 600 هزار نفر از آن بازدید کردند.

آلن برست همچنین تصریح کرد که بیش از یصد نفر در سوئیس به منظور مقابله با ویروس کرونا قرنطینه شده‌اند. وزیر کشور سوئیس خاطرنشان کرد که با مقامات کشورهای همسایه سوئیس پیوسته در تماس است.

طبق اطلاعات مقامات محلی در شهر بازل یکی از مربیان یک کودکستان در این شهر نیز به ویروس کرونا مبتلا است.

به خاطر خطر بروز اپیدمی کرونا بسیاری از رویدادها و مسابقات ورزشی نیز لغو شده‌ یا توصیه شده که لغو شوند. مسابقات لیگ فوتبال سوئیس که با حضور بیش از هزار تماشاگر برگزار می‌شوند، ممنوع اعلام شده و یا باید بدون حضور تماشاگر انجام شوند تا تاریخ برگزاری آن‌ها به تاریخی دیگر موکول می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید