واکنش بولتون به توافقنامه صلح آمریکا با طالبان

کدخبر: ۳۲۷۳۵۶
اقتصادنیوز :مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به امضای آنچه این کشور توافقنامه صلح با طالبان عنوان کرده است، واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا امروز شنبه در واکنش به امضای آنچه این کشور توافقنامه صلح با طالبان عنوان کرده است، در پیامی توئیتری نوشت: امضای این توافقنامه، ریسکی غیرقابل قبول برای غیرنظامیان آمریکاست.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در این باره ادامه داد: این توافقنامه یک معامله اوباماگونه است.مشروعیت‌بخشی به طالبان، به تروریست‌های داعش و القاعده و به طور کلی به دشمنان آمریکا، پیامی غلط ارسال می کند.

این درحالیست که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پیش در سخنانی در کابل با طرح ادعائی مضحک مدعی شده بود: به اینجا آمده ایم تا به صلح کمک کنیم و کاری کنیم که افغانستان یک کشور پویا و ایمن باشد!

وزیر دفاع آمریکا بی اشاره به نقض مکرر تعهدات واشنگتن در عرصه بین الملل در این باره مدعی شد: نشان می‌دهیم که پس از امضا توافق با طالبان به همه چیز پایبند خواهیم بود تا یک آتش‌بس دایمی برقرار شود. با این وجود اگر طالبان به تعهداتش عمل کند، همه چیز درست می شود و در غیر اینصورت ما توافق را لغو خواهیم کرد. این فقط شروع کار است و مسیر ما آسان نیست؛ چرا که صلح در افغانستان نیاز به همکاری همه طرف‌ها دارد.

 دولت کنونی آمریکا تا کنون توافقنامه های متعددی را با کشورهای مختلف جهان به بهانه واهی «عدم عمل به تعهدات از سوی طرف مقابل» نقض کرده است. بر این اساس به نظر می رسد آمریکا با مشروط دانستن توافق با طالبان، راه را برای نقض عهد خود به سَبک معمول این کشور بازگذشته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید